عملیات موفق نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی

چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 19:45

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود علیه متجاوزان سعودی، مواضع آن ها و مزدورانشان را هدف قرار داده و خسارت های مالی و جانی به آن ها وارد کردند.

العالم - یمن

به گزارش العالم به نقل از یک منبع نظامی یمنی، نیروهای مشترک از ارتش و کمیته های مردمی یمن، حمله مزدوران سعودی در منطقه الصوح در بخش نجران در جنوب عربستان و نیز حمله ای دیگر در منطقه الاجاشیر را ناکام گذاشتند که در نتیجه، عده ای از مهاجمان کشته و یا مجروح شدند.

همچنین واحد توپخانه ارتش یمن به مواضع نظامیان سعودی و مزدوران آن ها در جبل الام بی سی و پشت آن در جیزان حمله کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین در یک عملیات تهاجمی دیگر، مواضع مزدوران سعودی در شمال و جنوب شهر حيس در ساحل غربی را هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از عناصر سعودی و مزدوران آن ها منجر شد.

همچنین مواضع مزدوران در غرب و جنوب التحیتا هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت و یک خودروی آنان در منطقه منهدم شد.

همچنین بر اثر انفجار هنگام تلاش مزدوران سعودی برای بیرون آوردن اجساد خود در منطقه ای از توابع الدریهمی در ساحل غربی نیز شماری از مزدوران سعودی کشته و یا مجروح شدند.

مواضع مزدوران سعودی در الشریجه از توابع کرش در استان لحج نیز هدف حمله نظامی نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار گرفت.

جنگنده های متجاوز سعودی نیز طی ده حمله به استان های صعده و حجه حمله کردند، در حالیکه مناطق مسکونی در بخش های مرزی نیز هدف حملات موشکی قرار گرفت.

اما در زمینه تحولات سیاسی، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل به یمن گفت که برای از سرگیری مذاکرات میان یمنی ها به دنبال شکست تلاش اول در ژنو به علت موانعی که ائتلاف سعودی گذاشته بود، تلاش خواهد کرد.

گریفیتس گفت که مسیر گفت و گو طی دو سال گذشته به علت نبود اعتماد میان ظرف های مذاکره دشوار بوده است.

وی گفت که هدفش از سفر به مسقط و صنعاء، باز کردن فرودگاه صنعاء و مبادله زندانیان بوده است.

وی بر لزوم حل و فصل درگیری ها از طریق گفت و گو تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها