ادامه محاصره فرودگاه صنعاء

ائتلاف سعودی از سفر 200 هزار بیمار یمنی به خارج جلوگیری کرده است

چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 22:25

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد 200 هزار یمنی برای معالجه نیاز به سفر به خارج از کشور دارند که در نتیجه بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعاء ، امکان  سفر برای آنان وجود ندارد.

العالمیمن

به گزارش خبرنگار العالم از یمن، بیماران، مجروحان جنگی و افراد معلول با برپایی تجمع اعتراض آمیز در صنعاء پایتخت بغداد، خواهان توقف حملات ائتلاف سعودی و لغو محاصره و دادن اجازه درمان در خارج از کشور و وارد کردن مواد و تجهیزات پزشکی به یمن شدند.

27 هزار یمنی به علت بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعاء از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، جان خود را از دست داده اند.

«یوسف الحاضری» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: سه سال از بسته شدن فرودگاه صنعاء می گذرد، تا این لحظه، بیش از دویست هزار بیمار و مجروح از سفر به خارج منع شده اند که بیش از 27 هزار نفر از آنان فوت کرده اند که درصورتی که فرودگاه صنعاء بسته نبود، ممکن بود جان خود را از دست ندهند و روزانه به طور میانگین حدود 30 نفر در استان های مختلف یمن، جان خود را به علت بیماری و نداشتن اجازه سفر به خارج از دست می دهند.

محمد شهروند یمنی که با مشکل مفاصل و درد زانو بر اثر حملات جنگنده های سعودی روبرو است، درحالیکه مدارک پزشکی و سفر را به همراه خود دارد، از همه وجدان های بیدار می خواهد که زمینه را برای سفر بیماران و مجروحان به خارج برای درمان بیماری خود فراهم کنند.

وی به خبرنگار العالم گفت: من از سه سال پیش با مشکل زانو درد و پا درد مواجه هستم و به خارج از کشور رفتم و چند عمل جراحی را انجام دادم واکنون به یمن بازگشته ام و فرودگاه یمن باز بود، اما اکنون به علت بسته شدن فرودگاه صنعاء، نمی توانم برای ادامه عمل های جراحی به خارج از کشور بروم.

بیماران، معلولان و مجروحان جنگی با هدف اعمال فشار بر سازمان ملل برای عمل به نقش خود، با برگزاری تجمع اعتراض آمیز، خواهان توقف حملات و تجاوزهای ائتلاف سعودی و لغو محاصره و دادن اجازه به درمان در خارج از کشور و وارد کردن مواد و تجهیزات و دستگاه های پزشکی شدند.

پربیننده ترین خبرها