دیدار عراقچی با غنی/ همکاری‌های اقتصادی و مبارزه با تروریسم محور گفت‌وگوها

دیدار عراقچی با غنی/ همکاری‌های اقتصادی و مبارزه با تروریسم محور گفت‌وگوها
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 11:41

در دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور افغانستان درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی به ویژه در حوزه‌های تجارت، مالی و بانکی، موضوع آب و مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی گفت‌وگو شد.

العالم - آسیا

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به کابل سفر کرده است، دیروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در محل ارگ ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرده و با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور افغانستان، بر اراده جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش همه جانبه روابط با افغانستان تأکید کرد.

در این دیدار گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل و ترانزیت، مالی و بانکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف همچنین مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و کمبود آب را بررسی کرده و بر عزم و اراده خود برای تبدیل آب به موضوعی برای همکاری و تعاون بین دو کشور تاکید کردند.

با توجه به جنایات اخیر گروه تروریستی داعش در افغانستان طرفین در این دیدار یک بار دیگر عزم خود برای مبارزه با گروه‌های تکفیری تروریستی و ضرورت هماهنگی تلاش‌های دو کشور در این زمینه مورد تاکید قرار دادند.  

عراقچی که برای یک دیدار دوجانبه به کابل سفر کرده است، پیش از دیدار با رئیس جمهور با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روز سه شنبه بیستم شهریور با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، محب مشاور امنیت ملی آن کشور و حکمت کرزی معاون وزیر امور خارجه نیز دیدار کرده بود.

در این گفت‌وگوها مسائل فیمابین در روابط ایران و افغانستان و چگونگی استمرار همکاری‌های دو کشور، آخرین تحولات مربوط به برجام، اوضاع منطقه، مبارزه با تروریسم و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
عراقچی روز سه‌شنبه 20 شهریور ماه همچنین در اولین اجلاس سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، افغانستان و هند، با محوریت همکاری‌های اقتصادی شرکت کرده بود.

وی محور این گفت‌گوها را همکاری‌های اقتصادی، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر برشمرده بود.

پربیننده ترین خبرها