آمریکا منافقین را دیگر تروریست نمی‌داند

آمریکا منافقین را دیگر تروریست نمی‌داند
شنبه 8 مهر 1391 - 15:14

وزارت امورخارجه آمريکا نام گروهک تروريستي منافقين را از ليست سازمانهاي تروريستي حذف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالیکه هنوز پرونده‌های بسیاری علیه عناصر و سران گروهک تروریستی منافین به دلیل دست داشتن در قتل شهروندان ایرانی و عراقی باز مانده است؛ وزارت امورخارجه آمریکا نام این گروهک را از فهرست سازمانهای تروریستی حذف کرد. این اقدام آمریکا کمتر از یک هفته پس از ابلاغ "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه به کنگره، مبنی بر تصمیم دولت آمریکا برای حذف نام این گروهگ از سازمانهای تروریستی صورت می گیرد.

آمریکا در سال 1997 میلادی پس از فاش شدن خبرهایی مبنی بر دست داشتن گروهک تروریستی منافقین در قتل 6 آمریکایی در ایران در دهه هفتاد میلادی، و همچنین اقدام به حمله به هیأت ایران در سازمان ملل متحد در سال 1992، این گروهک را به فهرست سازمانهای تروریستی خود اضافه کرد.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که اخیرا رسانه های این کشور از رشوه های بسیار کلان گروهک تروریستی منافقین به اعضای کنگره و مسولان سابق و فعلی خبر داده اند.

«نیویورک تایمز» دراینباره فاش کرده است، که این گروهک در طول دو سال اخیر کارزار حقوقی و فعالیت های خود از طریق جلب حمایت سیاستمداران سرشناس تشدید کرده است. در میان افرادی که از این گروهک حمایت می کردند می توان نام تعداد زیادی از اعضای فعلی و سابق کنگره و حتی روسای سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و اف بی آی را دید.

آمریکا پس از سال 2004 و اشغال عراق، به بهانه توقف فعالیت مسلحانه عناصر این گروهک در اردوگاه اشرف، آنها را مشمول معاهده ژنو دانست و تلاش های بسیاری را برای حفظ آنها در عراق انجام داد.

سرانجام پافشاری دولت عراق برای اخراج همه عناصر این گروهک تروریستی که در دوران صدام نقش فعالی را در سرکوب و قتل مردم عراق داشتند و این کشور را به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات تروریستی علیه ایران قرار داده بودند، موجب شد آمریکا با انتقال آنها به یک اردوگاه موقت دیگر نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد جهت اخراج نهایی آنها از این کشور موافقت کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها