تل‌آویو فروش «گنبد آهنین» به ریاض را تکذیب کرد

تل‌آویو فروش «گنبد آهنین» به ریاض را تکذیب کرد
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 14:50

مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توافق با عربستان سعودی برای فروش سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» به ریاض را تکذیب کرده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی 

روزنامه «هاآرتص» روز پنج‌شنبه به نقل از مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش منتشر شده درباره فروش سامانه «گنبد آهنین» به عربستان سعودی را تکذیب کرد.

پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» امروز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که روند نزدیکی میان تل‌آویو و ریاض وارد مرحله تازه‌ای شده و رژیم صهیونیستی پذیرفته به عربستان سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین بفروشد.

به ادعای این پایگاه، انتظار می‌رود این سامانه ظرف دو ماه آینده به عربستان منتقل شده و در مناطق جنوبی عربستان در نزدیکی مرز یمن مستقر شود. هدف از خرید این سامانه، مقابله با توان موشکی انقلابیون یمن اعلام شده است.

پیش از این «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود در صورتی که امنیت تنگه «باب المندب» و دریای سرخ به واسطه جنگ در یمن تهدید شود، تل‌آویو ممکن است مستقیما برای مقابله با انقلابیون یمنی وارد عمل شود.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» هم این هفته با اشاره به منافع مشترک رژیم صهیونیستی و سعودی، نوشت تل‌آویو باید پنهان‌کاری را کنار گذاشته و مستقیما با هدف حمایت از ریاض، در جنگ یمن مشارکت کند.

مقام‌های سعودی هنوز به گزارش پایگاه الخلیج آنلاین واکنشی نشان نداده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها