۱۸ استارتاپ ایرانی به مرکز تجارت جهانی دوبی اعزام می‌شوند

۱۸ استارتاپ ایرانی به مرکز تجارت جهانی دوبی اعزام می‌شوند
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 16:12

اتاق بازرگانی تهران در راستای حمایت خود از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین، مطابق سال گذشته یک هیئت برای حضور در نمایشگاه جیتکس اعزام می‌کند.

العالم - ایران

«استارتاپ» بیانگر ویژگی‌های نوعی از کسب‌‌‌وکار یا به عبارتی دیگر بیانگر کسب‌وکارهای نوپا است؛ استارتاپ واژه‌ای است که در توصیف کمپانی‌های تازه تأسیس با در اختیار داشتن راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری و مسیرهای پیشرفت، به کار می‌رود.

با توجه به موج شکل‌گیری و حمایتی از این نوع کسب‌وکارها که چند سالی می‌شود در کشور ما نیز دایر شده است، بخش‌های مختلفی شروع به زمینه‌سازی برای رونق دایره فعالیت آنها کرده‌اند؛ برخی نهادها و بخش‌های تصمیم‌گیرنده و جریان‌ساز نیز به واسطه سطح روابط تجاری که برای خود قائل هستند، سعی در بازارسازی برای این نوع کسب‌وکارها دارند و هر از چند گاهی نیز اقداماتی را انجام داده‌اند که یکی از آنها اتاق بازرگانی است.

اخیرا نیز هومن حاجی‌پور؛ معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر برنامه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راستای حمایت از کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان، اعلام کرد: اتاق تهران در همین خصوص، مانند سال گذشته یک هیئت متشکل از 18 استارتاپ را برای حضور در نمایشگاه جیتکس دوبی (GITEX) اعزام می‌کند.

وی گفت: این اتاق با توجه به تعاملات بین‎المللی و نقش مؤثر خود در توسعه کسب‎وکارهای ایرانی در بازارهای جهانی، قصد دارد در راستای حمایت و توانمندسازی کسب‌وکارهای نوین و استارتاپ‌ها، با تخصیص غرفه از حضور 18 استارتاپ ایرانی حمایت کند.

او توضیح داد که این نمایشگاه با قدمتی بالغ بر 35 سال به گونه‌ای توسعه یافته که می‌توان این رویداد را در فهرست مؤثرترین رویدادهای فناوری دنیا جای داد؛ طی مدت زمان برگزاری این نمایشگاه در سال 2017، بالغ بر صد هزار بازدیدکننده و چهار هزار غرفه‌دار در نمایشگاه حضور یافتند.

حاجی‌پور افزود: پس از ارائه طرح‌ها و انتخاب هیئت داوران، برابر برنامه از پیش تعیین شده، 18 استارتاپ برای اعزام به این رویداد مهم در حوزه فناوری انتخاب شده‌ و هفت استارتاپ نیز در فهرست ذخیره قرار خواهند گرفت.

معاون کسب‌وکار اتاق تهران ادامه داد: اتاق تهران در راستای مأموریت‌های تعریف شده خود برای حمایت از کارآفرینان جوان، فضای اختصاص داده شده در این نمایشگاه را به صورت رایگان در اختیار استارتاپ‌ها خواهد گذاشت.

وی همچنین با اشاره به معیارهای گزینش توضیح داد: پس از معرفی طرح‌ها از سوی مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها، آنچه مدنظر هیئت داوری قرار گرفته است، عبور از مرحله اولیه ایده و رسیدن به مرحله رشد استارتاپ‌ها، داشتن جریان مالی و همچنین قابلیت تطابق با بازارهای جهانی است.

این نمایشگاه از روز 22 تا 26 مهرماه سال جاری در مرکز تجارت جهانی دوبی در امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها