روسیه: آمریکا در حال زمینه سازی برای تهاجم جدید علیه سوریه است/ واشنگتن گستاخی را به نهایت رسانده  

روسیه: آمریکا در حال زمینه سازی برای تهاجم جدید علیه سوریه است/ واشنگتن گستاخی را به نهایت رسانده  
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 18:42

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، واشنگتن در حال آماده‌سازی اذهان عمومی برای تهاجمی جدید علیه سوریه است.

العالم ـ اروپا

بنا بر گزارش راشاتودی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «متأسفانه تنش‌ها در سوریه افزایش یافته است. تنش‌ها به ویژه در منطقه ادلب که تعداد بسیاری از تروریست‌ها در آنجا حضور دارند بسیار زیاد است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: «با وجود حقایقی که درباره طرح‌های تروریست‌ها و کلاه‌سفیدها برای انجام حمله شیمیایی ساختگی در سوریه منتشر شده، تدارکات این گروه‌ها برای انجام اقداماتشان در ادلب همچنان ادامه دارد».

وی ادامه داد: «این مسئله بسیار تأسف‌بار است که واشنگتن از طیف وسیعی از ابزارها استفاده می‌کند، از بیانیه‌های رسمی گرفته تا اظهاراتی که رسانه‌های جریان مسلط منتشر می‌کنند، تا اینکه در نهایت اذهان عمومی در سراسر جهان را برای انجام یک تهاجم جدید علیه سوریه آماده کند».

این دیپلمات روس همچنین گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا با حفظ تروریست‌ها، به صورت کاملا مصنوعی درگیری‌ها در سوریه طولانی‌تر شود.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، زاخارووا با اشاره به مصاحبه اخیر «وندی شرمن» معاون سابق وزارت خارجه آمریکا با شبکه «بی بی سی» که بخش‌هایی از آن به موضوع روابط آمریکا و روسیه و مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اختصاص داشت اشاره کرد و گفت، آمریکایی‌ها باید تلاش کنند تا کنترل و حاکمیت «ولادیمیر پوتین» را به عنوان رئیس‌جمهور روسیه بپذیرند و از مطرح کردن این ادعاها علیه مسکو بپرهیزند.

آمریکا با تهدید دیوان بین المللی، گستاخی را به نهایت رسانده  

این مسئله جدیدی در ارتباط با سیاست خارجی آمریکا نیست. آنها به تحریم کردن دیگران عادت دارند اما این بار این مسئله درباره دیوان بین‌المللی کیفری مطرح شده است. و واشنگتن تهدید کرده که قضات دیوان بین‌المللی کیفری ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند... آن دسته از کشورهای جامعه بین‌المللی که می‌خواهند مقابل اقدامات یکجانبه و تحریم‌ها و فشارهای آمریکا بایستند، حالا وقت آن است که وارد عمل شوند چرا که واشنگتن گستاخی را به نهایت رسانده و یک دیوان بین‌المللی را تهدید کرده است».

وی افزود: «این بخشی از سیاست متداول آمریکا است که محکمه‌های بین‌المللی را وادار می‌کند تا به نفع این کشور و متحدانش حکم صادر کنند... در گذشته این مسئله در خفا انجام می‌شد اما حالا پوشش‌ها کنار گذاشته شده است.»

واکنش به اتهامات جدید انگلیس در پرونده اسکریپال

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به موضوع پرونده مسمومیت «اسکریپال» پرداخت و تأکید کرد که واکنش اخیر وزارت خارجه انگلیس به مصاحبه دو تبعه روسی که به عنوان مظنونین این پرونده معرفی شده بودند، به مسائلی اشاره دارد که دولت «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس با آنها مواجه است.

مقامات انگلیس هفته گذشته، «الکساندر پتروف» و «روسلان بوشیرف» دو تبعه روس را به عنوان کسانی که یک حمله نافرجام با استفاده از گاز اعصاب علیه «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری به انجام رسانده‌اند، معرفی کردند.

پلیس انگلیس تصاویر مظنونین احتمالی این حمله را منتشر کرده و مدعی شده بود که این افراد، افسران اطلاعات نظامی روسیه بوده‌اند. لندن همچنین گفته بود که این دو نفر احتمالا با پاسپورت‌های جعلی با اسامی دیگری قبلا وارد اروپا شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، لندن با مطرح کردن این مسئله که اسامی آنها ساختگی است، دروغ گفته است.

این در شرایطی است که پس از انتشار مصاحبه این دو نفر از شبکه «راشاتودی»، وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که لندن همچنان این دو نفر را عوامل اطلاعات نظامی روسیه می‌داند و معتقد است که اظهارات آنها در این مصاحبه دروغ است.

پربیننده ترین خبرها