تارنمای فرانسوی: پاریس نباید تسلیم زورگویی های آمریکا در مورد ایران شود

تارنمای فرانسوی: پاریس نباید تسلیم زورگویی های آمریکا در مورد ایران شود
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 20:49

پایگاه اینترنتی آگورا ووکس در گزارشی نوشت، خودسری آمریکا درباره ایران به اوج خود رسیده است و دولتمردان فرانسه نباید در این خصوص تسلیم زورگویی های واشنگتن شوند.

العالم ـ اروپا

در این گزارش آمده است: در ژوییه 2015 (تیر) اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان بر سر توافقی درباره برنامه هسته ای ایران به نتیجه رسیدند. توافقی که از آن به عنوان توافق تاریخی یاد شد اما طولی نکشید که آمریکای تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ از این توافق خارج شد.
جالب است که نخستین شرکت هایی که از ایران خارج شدند، همان شرکت های فرانسوی بودند که پس از توافق سال 2015، نخستین شرکت های اروپایی بودند که با ایران توافقنامه اقتصادی امضا کردند.
شرکت های خودروسازی پژو و نفتی توتال اعلام کردند که از بازار ایران خارج می شوند. این شرکت ها بلافاصله از دستور آمریکایی ها پیروی کردند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که جهان امروز ما، چقدر آشفته است.
در واقع باید گفت که پذیرش تحریم های جدید آمریکا توسط شرکت فرانسوی پژو سیتروئن حیرت انگیز و غیر قابل باور است چرا که خودروساز فرانسوی 15 درصد فروش جهانی اش را در ایران به ثبت می رسانید و حضور تاریخی در بازار ایران داشت.
جالب این که سال هاست پژو سیتروئن حتی یک خودرو در بازار آمریکا نفروخته و این واقعا خشم فرانسوی ها را به همراه داشته است.
حتی خروج شرکت توتال نیز مایه خجالت و شرمساری فرانسه است. 
بسیاری از مردم فرانسه از خود می پرسند که چرا باید دولت کشورشان به این شکل با زورگویی های ترامپ کنار بیایند و نتوانند در برابر آن کاری کنند؟
در ادامه این مطلب آمده است: مقامات فرانسه اگر می خواهند که کشور از زیر سایه تهدیدهای اقتصادی آمریکا خارج شود، باید به شرکت های فرانسوی بگویند که کاری به این تهدیدها نداشته باشند و همچنان به مراودات خود با ایران ادامه دهند چرا که پاریس از آنها در برابر امپریالیسم آمریکا دفاع می کند.
در شرایط کنونی، هیچ چیز نمی تواند خروج شرکت های فرانسوی را از ایران توجیه کند چرا که چهار عضو دائم شورای امنیت از توافق 2015 حمایت می کنند. 
تهدیدهای زورگویانه آمریکا نباید به هیچ عنوان امور تجاری فرانسه را مختل کند. 
به گزاش ایرنا در این گزارش آمده است: سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه کاملا متغیر است. جالب و در عین حال باور نکردنی است! آمریکا ایران را که یک کشور کاملا دموکراسی و در آن زنان می توانند برای حقوقشان مبارزه کنند، تحریم می کند اما به عربستان سعودی غیر دموکراتیک که در آن حقوق بشر حداقلی وجود دارد، هیچ کاری ندارد. این نوع سیاست، نمونه ای از سیاست های خودسرانه کاخ سفید در مدیریت جهان آشفته کنونی است. به همین دلیل است که فرانسوی ها معتقدند مقامات کشورشان باید در برابر زورگویی های آمریکا اقدامی عملی از خود نشان دهند و رفتاری که اکنون در برابر تحریم های ایران از فرانسه مشاهده کردیم، یک رسوایی بزرگ برای پاریس به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها