ممنوعیت خوردن گربه و سگ در آمریکا

ممنوعیت خوردن گربه و سگ در آمریکا
پنج‌شنبه 22 شهريور 1397 - 23:13

مجلس نمایندگان آمریکا قانون ممنوعیت خوردن حیوانات خانگی شامل گربه و سگ را تصویب کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک به نقل از سی بی اس نیوز، مجلس نمایندگان ایالات متحده قانونی را مبنی بر ممنوعیت استفاده از حیوانات خانگی به منظور خوراکی تصویب کردند. این ممنوعیت شامل فروش و کشتن گربه ها و سگ ها به منظور غذایی می باشد. 
حداکثر جریمه نقض کنندگان پنج هزار دلار خواهد بود (حدود 350 هزار روبل). این قانون محدودیت های تجارت خارجی و داخلی در فروش و خرید گوشت حیوانات خانگی را تعیین می کند.

در این خصوص یکی از حامیان حقوق حیوانات گفت: "من افتخار می کنم که در کنگره موضوع کشتار و مصرف گوشت سگ و گربه در ایالات متحده به تصویب رسیده است". 
به گفته وی، در 44 ایالت آمریکا، هیچ قانونی در خصوص عدم کشتار حیوانات خانگی وجود نداشت. اما اکنون ممنوعیت کامل عدم کشتار سگ و گربه در کالیفرنیا، جورجیا، میشیگان، نیویورک، ویرجینیا و هاوایی به تصویب رسیده است. به استثنای قبیله های هند که بخشی از یک مراسم مذهبی می توانند گوشت گربه ها و سگ ها را مصرف کنند.
گفتنی است، تقریبا تمام رستوران ها در پیونگ چانگ، که روز جمعه مراسم افتتاحیه بازی های المپیک —2018، در آنجا برگزار می شود، درخواست مقامات محلی در رابطه با عدم پخت غذا با استفاده از گوشت سگ را نادیده گرفتند.
مقامات محلی از 12 رستوران که غذاهای آن ها با گوشت سگ درست می شود درخواست کردند در زمان بازی های المپیک از مصرف گوشت سگ خودداری ورزند. اما فقط 2 رستوران تقاضای مقامات را پذیرفت. ابتدا بعضی از کافه ها به جای گوشت سگ از گوشت خوک استفاده کردند و تعدادی از مشتریان خود را از دست دادند. به گفته صاحب یکی از رستوران ها، برای اینکه مهمانان خارجی نترسند، در منوی رستوران، سوپ سگ را با سوپ بز عوض کردند. سالانه ساکنان کره جنوبی تا یک میلیون سگ می خورند.

پربیننده ترین خبرها