یمن مدعی شد: کشف 6 "شبکه جاسوسی" ایرانی

یمن مدعی شد: کشف 6
شنبه 8 مهر 1391 - 16:52

رئيس جمهوري يمن مدعي شد که در اين کشور 6 "شبکه جاسوسي" ايراني کشف شده که همه آنها به دستگاه قضايي تحويل داده شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درسایه اعتراضهای رو به رشد مردم و سران قبایل و گروه های سیاسی یمنی به دخالتهای سفیر آمریکا در این کشور و حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی، "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری این کشور برای فرار از فشارهای داخلی، ایران را به اعمال نفوذ در این کشور متهم کرد.

عبدربه، در مراسمی در مرکز مطالعات "وودورد ویلسون" در واشنگتن، مدعی شد: "ایران در امور یمن دخالت می کند و به دنبال ایجاد ناآرامی و گسترش خشونت است".

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: "6 شبکه جاسوسی وابسته به ایران کشف و به دستگاه قضایی تحویل داده شده است".

این ادعاهای رئیس جمهور انتصابی یمن درحالی مطرح می شود، که پیش از این "عبدالملک الحوثی" رهبر حوثی‌های سفیر آمریکا را حاکم کنونی یمن توصیف کرده بود.

 "عبدالملک الحوثی" گفته بود: سفیر آمریکا بر خلاف عرف دیپلماتیک سفرای خارجی در یمن رفتار می‌کند؛ دولت وفاق ملی  مسئول به وجود آمدن این شرایط و تبدیل شدن سفیر آمریکا به حاکم کنونی یمن است،  به صورتی که وی در یمن بطور مستقیم در هر زمان و مکانی برای خود جولان می‌دهد.

عبدربه درحالی مدعی دخالت ایران در خشونتها در یمن شده است که مردم این کشور و به ویژه ساکنان جنوب، تا کنون ده ها بار برای اعتراض به حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی به مناطق مسکونی به بهانه مبارزه با القاعده، و قتل مردم بی دفاع، تظاهرات کرده اند.

حملاتی که ناظران تأکید دارند با چراغ سبز دولت یمن برای سرکوب و ارعاب مردم در حال تکرار است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها