آزمایش موشک‌های "اسکندر" در رزمایش روسیه و چین+فیلم

جمعه 23 شهريور 1397 - 01:31

موشک‌های "اسکندر" در رزمایش مشترک نظامی روسیه و چین شلیک شدند.

العالم-اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، این رزمایش در منطقه تسوگول ترانس در ناحیه بایکال روسیه در حال برگزاری است. در این رزمایش دو موشک اسکندر شلیک شد.

 ژنرال ایوان بووالتسف از فرماندهان ارتش روسیه در این رابطه گفت:ما دشوارترین و سخت ترین مرحله رزمایش سال دو هزار و هجده را برگزار کردیم.

وی افزود: این رزمایش در منطقه ای به وسعت چهار هزار کیلومتر مربع برگزار شد.در این رزمایش هجده واحد از ارتش روسیه و همچنین سه واحد از نیروی دریایی حضور دارند.

بووالتسف گفت:امروز ما و دوستان چینی ما نشان دادند که از همکاری مشترک قابل توجهی در بخش وظایف رزمی و عملیاتی برخوردار هستند.

 شائو یووان مینگ معاون رئیس ستاد مشترک ارتش چین هم گفت:"مشارکت  چین در این مانورها گامی مهم در اجرای توافق نامه های رهبران دو کشور است."دسته بندی موشک های بالستیک بر اساس برد و حداکثر فاصله ای که موشک طی می کند است و یکی از سیستم های کوتاه برد جهان که به وسیله روسیه ساخته شده موشک اسکندر نام دارد. این سیستم از نوع متحرک است و می تواند با حرکت به مناطق مختلف خودش را به هدف نزدیک کند و شلیک شود.

ساخت موشک اسکندر دومین تلاش روس ها برای پیدا کردن جایگزینی برای موشک های اسکاد است.اسکندر قابلیت این را دارد که انواع سرجنگی های متعارف مثل خوشه ای ، انفجاری و  را با خودش حمل کند. علاوه بر این قابلیت حمل کلاهک هسته ای برای آن در نظر گرفته شده است. سال 1998 اولین پرتاب موفقیت آمیز آن انجام شد. البته با گذشت زمان مدل های مختلفی از آن ساخته شد مثلا در سال ۲۰۰۵ مدلی از اسکندر ساخته شد که بردی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر داشت و یک سال بعد از آن یک مدل دیگر ساخته شده و همین طور این روند ادامه داشت تا سال ۲۰۱۴ که هزینه های تولید موشک ۳۰% کم شد.

موشک اسکندر مثل اکثر موشک های کوتاه برد دنیا از یک مرحله تشکیل شده و موتور آن از سوخت جامد استفاده می کند. همه مدل های آن قابل کنترل هستند و می توان آنها را در طول مسیر به سمت هدف هدایت کرد. علاوه بر این سرجنگی این موشک قابل جدا شدن از سیستم نیست. استفاده از سوخت جامد باعث می شود که ماندگاری موشک در حالت آماده عملیات بالا برود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها