پنتاگون: رزمایش ما با معارضان سوری برای نمایش قدرت بود

پنتاگون: رزمایش ما با معارضان سوری برای نمایش قدرت بود
جمعه 23 شهريور 1397 - 10:21

یک مقام پنتاگون از رزمایش تفنگداران دریایی آمریکا با معارضان سوریه حمایت کرده و گفته این رزمایش برای نمایش قدرت انجام شده است.

العالم - آمریکا

یک فرمانده معارض سوری پنجشنبه گفت هدف از برگزاری رزمایش نظامی کم‌سابقه تفنگداران دریایی آمریکا با معارضان در جنوب سوریه ارسال پیام به ایران و روسیه بوده است.

«محند الطلا» از فرماندهان گروه مغاویر الثوره به رویترز گفت این رزمایش 8 روز به طول انجامیده  و این هفته در پایگاه نظامی آمریکا در «التنف»، واقع در استان حمص در مرز با عراق به پایان رسیده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده صدها نیروی نظامی آمریکایی و معارض سوری در این تمرین‌های نظامی شرکت کردند. یک سخنگوی ارتش آمریکا گفته این تمرین‌های نظامی نمایش قدرت بوده‌اند. او گفته پنتاگون از طریق کانال‌های تنش‌زدایی خود به مسکو اطلاع داده از «تشدید تنش‌ها» خودداری کند. 

نیروهای آمریکا بدون مجوز دولت سوریه در این کشور حضور دارند. مسکو و دمشق بارها خواستار خروج این نیروها از التنف شده‌اند.

هفته جاری منابع خبری گزارش داده بودند آمریکا بیش از 100 تفنگدار خود را برای اجرای رزمایش مشترک با معارضان مسلح سوریه در پایگاه التنف مستقر کرده است.

پایگاه عربی 21 پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا موشکهای پیشرفته‌ای در اختیار مغاویر قرار داده که قبلا افراد مسلح موسوم به معارض آن را نداشتند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها