انصارالله: عربستان حمله به انبارهای مواد غذایی الحدیده را در سر دارد

انصارالله: عربستان حمله به انبارهای مواد غذایی الحدیده را در سر دارد
جمعه 23 شهريور 1397 - 11:04

 رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله درباره تصمیم ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای هدف قرار دادن انبارهای حاوی مواد غذایی و سیلوها در الحدیده و حملات کور به مناطق پرجمعیت این استان هشدار داد.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش پایگاه خبری المسیره، "محمد علی الحوثی" افزود: ائتلاف سعودی تصمیم به بمباران انبارهای نهادهای بین‌المللی حاوی مواد غذایی و سیلوها و مناطق مسکونی پرجمعیت در استان الحدیده واقع در غرب یمن دارد.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توئیتر خود نوشت که ائتلاف سعودی برای حمله به انبارهای حامل مواد غذایی و سیلوها در الحدیده به بهانه اینکه انبارهای سلاح هستند، برنامه دارند و علاوه بر آن می‌خواهند حملات کوری در مناطق مسکونی پرجمعیت در این استان انجام دهند.
عضو ارشد جنبش انصارالله یمن افزود: این تصمیم ائتلاف متجاوز در حالی گرفته می ‌شود که همزمان، رسانه‌های کشورهای متجاوز برای توجیه جنایت‌های این کشورها در الحدیده تبلیغات می کنند.
استان الحدیده طی روزهای اخیر در پی شکست مذاکرات ژنو به دلیل مانع‌ تراشی‌های عربستان، شاهد حملات زمینی و هوایی شدید ائتلاف سعودی است.
جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی چهارشنبه شب، به مناطق پرجمیعت در منطقه 16کیلو استان الحدیده با هدف پشتیبانی حملات زمینی مزدوران عربستانی طرفدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری ، حملات کور انجام دادند که به دنبال آن، بیش از ۴۵ نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و زخمی شدند.
ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به 'پیروزی طلایی' را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک الحدیده آغاز کرده که با گذشت حدود سه ماه از شروع این عملیات، نه تنها پیشروی خاصی نداشته، بلکه در باتلاق الحدیده و غرب یمن گیر افتاده است.
به گزارش ایرنا، حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری ایین کشور، از مارس ۲۰۱۵ (فرودرین ماه ۱۳۹۴) آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی شده است.
عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز واشنگتن از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگشت منصور هادی به قدرت، حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کردند که در جریان آن تاکنون حدود 14 هزار یمنی کشته و هزارات تن دیگر زخمی و آواره شدند.

پربیننده ترین خبرها