سیلی جدید به رژیم صهیونیستی؛ مسابقه یوروویژن در قدس اشغالی برگزار نمی‌شود

سیلی جدید به رژیم صهیونیستی؛ مسابقه یوروویژن در قدس اشغالی برگزار نمی‌شود
جمعه 23 شهريور 1397 - 12:08

مدیریت مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن، در تلاش برای پایان دادن به فراخوان‌ها جهت تحریم این مسابقه، اعلام کرد که این مسابقه را در سال ۲۰۱۹ در تل‌آویو برگزار می‌کند نه در قدس.

العالم _ فلسطین اشغالی

مدیریت مسابقه بین‌المللی یوروویژن اعلام کرد مصمم است مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن 2019 را به جای قدس، در تل‌آویو برگزار کند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد که اسرائیل اصرار داشت این رویداد هنری مشهور در شهر قدس برگزار شود. ولی به دنبال واکنش‌ها به اقدام واشنگتن در معرفی کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، و نگران‌های از تحریم احتمالی این مسابقه، این درخواست اسرائیل رد شد.

یوروویژن تأکید کرد که ترجیح می‌‌دهد مسابقات به جای قدس، در تل‌آویو که مرکز تجاری و فرهنگی اسرائیل است، برگزار شود.

مسابقه آواز یوروویژن (Eurovision Song Contest) یک مسابقه بین‌المللی آواز است که از سال 1956 به صورت سالانه برگزار می‌شود.

طبق این گزارش، به تازگی حدود 140 هنرمند خواستار تحریم مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن 2019 شدند که قرار است در اراضی اشغالی برگزار شود. نامه منتشر شده توسط روزنامه‌ گاردین از سوی 140 موسیقیدان، نویسنده، بازیگر، کارگردان، رمان نویس و شاعر امضا شده است که در آن درخواست کردند از آنجایی که اسرائیل میزبان این مسابقه بین‌المللی است و هم چنان به خشونت‌های شدید و چندین ساله خود علیه فلسطینی‌ها ادامه‌ دهد، این مسابقه باید تحریم شود.

«عمر البرغوثی» موسس مشارکت‌کننده در کمپین تحریم اسرائیل (BSD) خاطرنشان کرد که تصمیم یوروویژن «ضربه‌ای کوبنده به ادعای غیرقانونی اسرائیل مبنی بر حاکمیت به شهر قدس» است.

وی در عین حال خواهان تحریم این مسابقه در تل‌آویو نیز شده است چرا که «نباید با رژیم نژادپرست اسرائیل تعامل داشت».

تسنیم

پربیننده ترین خبرها