سونامی دروغگویی ترامپ، رکورد تازه زد!

سونامی دروغگویی ترامپ، رکورد تازه زد!
جمعه 23 شهريور 1397 - 13:37

یک روزنامه آمریکایی که سخنان نادرست و دروغ رئیس‌جمهور این کشور را رصد می‌کند نوشته تا کنون بیش از ۵۰۰۰ اظهار نادرست به نام او ثبت شده است.

العالم _ آمریکا

روزنامه واشنگتن‌پست که یک پایگاه داده برای رصد دروغگویی و اظهارات نادرست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد کرده روز پنجشنبه گزارش داد او با سخنانی که چهارشنبه هفته گذشته مطرح کرده، آمارهایش را جابجا کرده و رکورد تازه‌ای به نام خودش ثبت کرده است. 

طبق گزارش این روزنامه، در سخنان ترامپ که جمعه هفته گذشته (۷ سپتامبر/ ۱۶ شهریور) در چند مصاحبه و سخنرانی مطرح شده ۱۲۵ مورد اظهارات نادرست و دروغ وجود داشته است. مجموع سخنانی که ترامپ در این روز مطرح کرده حدود ۱۲۰ دقیقه بوده است. این رکوردی تازه برای دروغگویی ترامپ، تنها در یک روز محسوب می‌شود. 

روز قبل هم ۷۴ مورد سخنان نادرست یا گمراه‌کننده در پایگاه داده واشنگتن‌پست به نام ترامپ ثبت شده؛ اکثر اظهارات این روز در سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش در مونتانا مطرح شده است.  

سونامی اظهارات خلاف واقع ترامپ در این دو روز باعث شده مجموع کل سخنان دروغ او در ۶۰۱‌امین روز رئیس‌جمهوری‌اش به ۵۰۰۱ مورد برسد. این به معنی آن است که او به طور روزانه ۸.۳ سخن نادرست مطرح کرده است. 

بررسی روندی سخنان ترامپ نیز نشان می‌دهد متوسط سخنان خلاف واقع او بعد از ورود به کاخ سفید به مرور افزایش یافته است. واشنگتن‌پست می‌گوید متوسط سخنان نادرست ترامپ در ۱۰۰ روز نخست ریاست‌جمهوری‌اش ۴.۹ ادعای نادرست در روز بوده است. 

پربیننده ترین خبرها