هیات های پارلمانی ایران و ارمنستان در بالی اندونزی دیدار کردند

هیات های پارلمانی ایران و ارمنستان در بالی اندونزی دیدار کردند
جمعه 23 شهريور 1397 - 14:52

هیات های پارلمانی ایران و ارمنستان در دیداری دوجانبه در بالی اندونزی خواستار گسترش همکاری های اقتصادی به ویژه مبادلات تجاری میان دوکشور شدند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

هیات پارلمانی ایران به ریاست نور محمدتربتی نژاد با میکائیل میلکومیان نایب رئیس مجلس ارمنستان در حاشیه مجمع جهانی پارلمانی در بالی اندونزی پیرامون توسعه پایدار، گفت و گو و رایزنی کردند. 
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ضمن بر شمردن روابط دوستانه میان دو کشور ایران و ارمنستان ابراز امیدواری کرد که سطح روابط اقتصادی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.
وی به تعرفه های گمرکی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اصلاح تعرفه های گمرکی، سطح روابط تجاری دو کشور بیش از پیش بهبود یابد.
تربتی نژاد همچنین به سرمایه گذاری های اقتصادی به ویژه در بخش کشت های فرا سرزمینی اشاره کرد و از نایب رئیس مجلس ارمنستان خواست که با پیگیری ها، این گونه سرمایه گذاری ها در دو کشور ارتقا یابد. 
نایب رئیس مجلس ارمنستان نیز گفت: ایران و ارمنستان روابط دیرینه ای چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ روابط مردمی دارند.
وی به حضور جمعیت ارامنه حاضر در ایران و همچنین حضور ایرانیان در ارمنستان اشاره کرد و یادآورشد:این نکته می تواند عاملی در ارتقای روابط اقتصادی دو کشور باشد. 
میلکومیان همچنین به همکاری دو کشور در حوزه انرژی و خرید گاز ارمنستان از ایران و خرید برق از کشورمان اشاره کرد و گفت که امیدواریم مبادلات تجاری تهران و ایروان فراتر رفته و در بخش صنعت و کشاورزی نیز افزایش یابد. 
نایب رئیس مجلس ارمنستان از رئیس و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس هیات پارلمانی کشورمان برای دیدار از ارمنستان دعوت کرد و ادامه داد: این دیدار تاثیر بسزایی در روابط اقتصادی دو کشور خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، نشست مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار با حضور رئیسان و نمایندگان مجالس 47 کشور جهان، برخی از سازمان های بین المللی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در روزهای 21 و 22 شهریور در بالی اندونزی با هدف دستیابی به توسعه پایدار در زمینه های مختلف اجتماعی - اقتصادی برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها