تمهیدات دولت پاکستان برای ماه محرم

تمهیدات دولت پاکستان برای ماه محرم
جمعه 23 شهريور 1397 - 15:01

دولت پاکستان برای برقراری فضای صلح و همزیستی مذهبی در ایام ماه محرم، فهرستی از سخنرانان و شخصیت های متعلق به گروه ها و سازمان های مذهبی و سیاسی تندرو را تهیه کرده که طی آن ورود این افراد به پایتخت ممنوع شده است.

العالم ـ آسیا

در تازه ترین تصمیم دولت پاکستان فهرست 26 نفره‌ای تهیه شده و علاوه بر ممنوع التصویر شدن 12 نفر از افرادی که نامشان در فهرست آمده است، ورود 14 تن از آنان به اسلام آباد ممنوع اعلام شده است.
اسامی افراد قید شده در این فهرست اجازه ندارند در دهه محرم به اسلام آباد سفر کنند یا در مجلس یا هر گونه نشستی شرکت یا سخنرانی کنند.
در میان اسامی این افراد برخی از اعضای گروه های تندرو و غیرقانونی از جمله «اورنگزیب فاروقی» از سرکرده های گروه تندرو و ضدشیعه اهل سنت و جماعت نیز دیده می شود.
مولوی «خادم حسین رضوی» رهبر نهضت لبیک پاکستان که تاکنون دو تظاهرات گسترده به همراه هزاران نفر از حامیانش، از شهر لاهور به اسلام آباد و راولپندی انجام داده نیز در فهرست افراد ممنوع الورودی به پایتخت قرار دارد.
نام سخنرانان افراطی نظیر «طاهر اشرفی، حافظ صدیق، الیاسن گهمن، عبدالخلیق رحمانی» نیز در فهرست دیده می شود که آنها از ورود به اسلام آباد و سخنرانی در این شهر منع شده اند.
چهار تن از روحانیون نام آشنا و شخصیت های سیاسی-مذهبی متعلق به حامیان شیعیان پاکستان نیز در این فهرست قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، این افراد شامل «علامه راجا ناصر عباس جعفری دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، علامه امین شهیدی از روحانیون سرشناس شیعیان، علامه شیخ شفا نجفی مدرس و امام جمعه مسجد امام صادق (ع) در اسلام آباد و علامه شیخ محسن علی نجفی رئیس حوزه علمیه الکوثر در اسلام آباد» می شود.
با دستور دولت این حکم تا پایان ماه صفر برقرار است و هر کدام از این افراد قانون شکنی کنند با آنان برخورد می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها