سياست تبعيض عامل اعتراض ها در عربستان

سياست تبعيض عامل اعتراض ها در عربستان
يکشنبه 9 مهر 1391 - 07:25

رياض(العالم)- فعال حقوقي عربستاني گفت: رژيم آل سعود با برخي اقشار مردم در اين كشور به ويژه با مردم منطقه الشرقيه با تبعيض رفتار مي كند و اين امر به گسترش اعتراض هاي مردمي انجاميده است

علي آل حطاب يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: رفتار تبعيض آميز آل سعود به گونه اي است كه كسي نمي تواند اين پديده را انكار كند.

وي افزود: بايد راه حلي براي جلوگيري از ريخته شدن خون شهرونداني يافت كه به وضعيت موجود معترضند و حقوق مشروعشان را طلب مي كنند.
  
آل حطاب با محكوم كردن سياستهاي امنيتي رژيم سعودي كه باعث قتل شماري از مردم منطقه شيعه نشين الشرقيه شده است، خاطرنشان كرد: تبعيض باعث اعتراض گروهي از مردم و تلاش آنان به منظور كسب حقوقشان شده است و مقامات نيز نمي توانند خواسته هاي مزبور را ناديده بگيرند.
 
وي اظهار داشت: راهپيمايي اعتراض آميز در منطقه الشرقيه، نشانه تبعيض عليه يك طايفه خاص در عربستان است لذا دولت رياض مسئول هر گونه تنش ناشي از سياستهاي امنيتي موجود است.
 
اين شخصيت عربستاني خواستار توقف روند تبعيض، اجراي قوانين مبارزه با نژادپرستي و تبعيض و ساخت كشوري مبتني بر قانون اساسي، پارلمان و مشاركت مردمي شد.

آل حطاب همچنين اهميت گفت وگو و دستيابي به نقاط مشترك به منظور پايان دادن به بحران در كشور و تحقق حقوق مردم از جمله حق تعيين سرنوشت را مورد تاكيد قرار داد.
Mal-29-17:45

پربیننده ترین خبرها