اعتراف رئیس جمهور یمن به همکاری در قتل مردم

اعتراف رئیس جمهور یمن به همکاری در قتل مردم
يکشنبه 9 مهر 1391 - 10:43

درحاليکه حمله هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي به مناطق مسکوني در جنوب يمن و قتل شهروندان بي دفاع همچنان ادامه دارد، رئيس جمهور انتصابي يمن اذعان کرد که اين حملات با موافقت او صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدربه منصور هادی" در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: هر عملیاتی (برای استفاده از هواپیماهای آمریکا) باید با موافقت ریاست جمهوری انجام شود.

وی با تمجید از دقت هواپیماهای آمریکایی در عملیات، این هواپیماها را "شگفتی فن آوری" توصیف کرد که به سرکوب "القاعده" کمک کرده است.

این نخستین اعتراف علنی رئیس جمهور یمن به مشارکت در حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی در این کشور است.

عبدربه همچنین از وجود یک مرکز عملیات مشترک در یمن خبر داد که عناصر ارتش و دستگاه جاسوسی آمریکا، عربستان سعودی، و عمان در آنجا در حال فعالیت هستند.

وی همچنین اعتراف کرد که در جریان حملات هوایی گذشته شماری از شهروندان کشته شدند.

عبدربه افزود: یمن و آمریکا تدابیر بسیاری را برای جلوگیری از اشتباهات گذشته اندیشیده اند.

از سوی دیگر، مجله آمریکایی "اکونومیست" در گزارشی اعلام کرد، امسال عملیات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی در یمن افزایش بسیاری داشته، و "عبدربه منصور هادی" جانشین "زین العابدین بن علی" به نقش خود در این زمینه اعتراف کرده است.

این مجله آمریکایی خاطرنشان کرد: هیچ کس آمار رسمی قربانیان این حملات را نمی داند؛ ولی منابع غیر رسمی می گویند که اوایل امسال 28 حمله هوایی علیه اهدافی که گفته می شود مربوط به القاعده بود، صورت گرفته است.

اکونومیست ادامه داد: این رقم علاوه بر هواپیماها، شامل شلیک موشکهای کروز آمریکایی از پایگاه های نظامی است.

در این گزارش آمده است، برخی از این هواپیماهای بدون خلبان، از پایگاه آمریکا در "جیبوتی" به پرواز در می آیند.

اکونومیست تأکید کرد: مشخص نیست که آیا این هواپیماها در عملیات خود به نتایج مورد نظر دست می یابند؛ چرا که مردم می ترسند در مراسم عروسی شرکت کنند، زیرا در صورت تجمع شمار بسیاری از مردان، آنها از آن بیم دارند که هواپیماهای بدون خلبان آنها را هدف قرار دهند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها