داعش 20 نیروی کُرد سوری را کشت

داعش 20 نیروی کُرد سوری را کشت
شنبه 24 شهريور 1397 - 04:37

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، دستکم 20 تن از نیروهای کرُد سوری مورد حمایت آمریکا، در کمین داعش در استان دیر الزور سوریه کشته شدند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 20 عضو «نیروهای دموکراتیک سوریه» در کمین داعش در منطقه «هجین» واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند.
بر اساس این گزارش نیروهای مورد حمایت آمریکا قصد داشتند تا به منطقه هجین که تحت اشغال داعش است حمله کنند که در کمین نیروهای داعش گرفتار شدند.
نیروهای دموکراتیک سوریه هم پیمان آمریکا است که شمال و شمال شرق این کشور را در کنترل خود دارد
نیروهای آمریکایی در مناطق تحت سیطره نیروهای کرد دموکرات در شرق فرات مستقر هستند.
آمریکا بدون اجازه دولت سوریه با واردکردن نیروهای نظامی خود به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه 10 پایگاه نظامی برای حمایت از تروریست ها در شرق سوریه احداث کرده است.
آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند که تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
تجاوزهای ائتلاف آمریکایی و جنایت های جنگی و ضد بشری آن در حق غیرنظامیان سوری به ویژه کشتار زنان و کودکان، افزایش یافته است به طوری که بارها شاهد قتل و عام دسته جمعی مردم بیگناه سوریه و عراق هستیم.
دولت سوریه نیز بارها با اعلام حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در این کشور، خواستار خروج آنها شده است.

پربیننده ترین خبرها