آمادگی ترامپ برای اعمال تعرفه علیه ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چین

آمادگی ترامپ برای اعمال تعرفه علیه ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چین
شنبه 24 شهريور 1397 - 11:38

یک منبع آگاه از آمادگی رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه‌های جدید علیه ۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی خبر داده است.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، یک منبع آگاه روز جمعه گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مشاوران و دستیارانش دستور داده است تا مقدمات لازم برای اعمال تعرفه جدید علیه  200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی را آماده کنند.

این اقدام بر خلاف تلاش های استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا برای از سرگیری مذاکرات تجاری با چین است.

بر اساس این گزارش زمان اعمال تعرفه های جدید تجاری علیه چین هنوز مشخص نیست. انتشار این خبر موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا با کاهش روبرو شود و ارزش یوان چین نیز با افت مواجه گردد.

ترامپ که پیش از این تعرفه 25 درصدی علیه 50 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کرده است، هفته قبل اعلام کرد که قصد دارد تعرفه های جدیدی را علیه 200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی وضع کند. ترامپ همچنین از آمادگی خود برای اعمال تعرفه های بیشتر علیه 267 میلیارد دلار واردات چین خبر داده است.

ترامپ بارها از چین خواسته است تا مازاد تجاری 375 میلیارد دلاری خود با واشنگتن را کاهش دهد.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ به روشنی اعلام کرده است که دولت آمریکا به اقدامات خود برای مقابله با سیاست ها و فعالیت های تجاری چین ادامه خواهد داد و از چین می خواهد تا نگرانی های ایالات متحده را برطرف کند.

این تصمیم در شرایطی است که وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این از مقام های چینی برای مذاکره درباره مسائل تجاری دعوت به عمل آورده است. وزارت خارجه چین از این دعوت استقبال کرده ولی ترامپ بعدا با انتشار توئیتی این دعوت را زیر سئوال برده است.

ترامپ با انتشار توئیتی نوشت: ایالات متحده تحت هیچ گونه فشاری حاضر به دستیابی به توافق با چین نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها