عزم خانواده دختر مبارزه فلسطینی برای سفر به ایران علی‌رغم ممانعت تل‌آویو

عزم خانواده دختر مبارزه فلسطینی برای سفر به ایران علی‌رغم ممانعت تل‌آویو
شنبه 24 شهريور 1397 - 12:47

پدر «عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی اعلام کرد علی‌رغم ممانعت تل‌آویو تلاش می‌کند به همراه خانواده به اردن و از آنجا به ایران سفر کند تا در فعالیت‌های مربوط به فلسطین شرکت داشته باشند.

العالم _ فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی به «عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی و خانواده وی اجازه خروج از کرانه باختری به منظور سفر به برخی کشورهای اروپایی، عربی و ایران را نداد و ممانعت این رژیم از سفر خانواده مذکور به مغرب بار دیگر این قضیه را به سوژه رسانه‌ها تبدیل کرد.

«باسم التمیمی» پدر عهد به وبگاه مصری «اخبار الیوم» گفت خانواده او قصد سفری اروپایی-عربی با هدف شرکت در فعالیت‌های مرتبط با مقاومت فلسطین و نیز بیان تجربه هشت ماه زندان دخترش را داشته اما رژیم صهیونیستی فقط چند ساعت قبل از سفر به این خانواده که در مرز فلسطین و اردن آماده خروج از کرانه باختری بوده‌اند، اعلام کرد تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الخروج هستند.

وی تأکید کرد رژیم اشغالگر اسرائیل درباره دلایل منع این سفر یا مدت آن حرفی نزده اما خانواده او بار دیگر در تلاش است به اردن و از آنجا به ایران برود تا در فعالیت‌های مربوط به مسأله فلسطین شرکت کند.

عهد التمیمی چهارشنبه هفته گذشته (12 سپتامبر) نیز در گفت‌وگو با «روسیا الیوم» اعلام کرد رژیم صهیونیستی مانع از سفر او و خانواده‌اش به خارج فلسطین شده زیرا نمی‌خواهد صدای او و حجم رنج و ظلم تل‌آویو به مردم فلسطین به گوش دیگر کشورها برسد.

وی درباره انتقادهای مطرح شده علیه او به خاطر تشکر از «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله گفت برای تمام کسانی که از وطنش (فلسطین) دفاع می‌کند و علیه «اسرائیل» می‌ایستد، احترام  قائل است.

عهد درباره امکان سفرش به ایران هم گفت: من پیامدهای سفر به ایران را به خوبی می‌دانم ممکن است دوباره به زندان برگردم اما زندان مرا نمی‌ترساند، طبیعتا زندان «سخت» است اما نمی‌گذاریم به مانعی در برابر ما تبدیل شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی در  تاریخ ۲۷ آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۶) عهد التمیمی (متولد ۲۰۰۱) را به اتهام ضرب و شتم نظامیان صهیونیست در مقابل منزلش واقع در روستای «النبی صالح» در شمال غرب رام‌الله دستگیر کردند. وی هفتم مردادماه  پس از هشت ماه حبس آزاد شد.

پربیننده ترین خبرها