حزب ناصري بدنبال رقابت با اسلام خواهان درانتخابات مصر

حزب ناصري بدنبال رقابت با اسلام خواهان درانتخابات مصر
يکشنبه 9 مهر 1391 - 13:51

قاهره (العالم)- يكي از مسئولان حزب كنگره مردمي ناصري درمصر گفت: جريان اسلامي نخواهد توانست همانند انتخابات پارلماني گذشته، انتخابات پارلماني آينده را به نفع خود به پايان برساند و اين حزب با آن رقابت خواهد كرد.

"صلاح الدين الدسوقي" روز يكشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم، افزود: جريان اسلامي - سياسي داراي
امكانات مالي بسيار زيادي است كه به آنها اين امكان را مي دهد در مسير كمك به مردم و از بين بردن فقر در جامعه گام بردارند و همين مساله باعث شده است كه اين جريان از نظر سياسي ارتقا پيدا كند.

وي گفت: تلاش ها براي ايجاد تشكل هايي در زمينه انتخابات به صورت جدي در حال پي گيري است و جريان ناصري وارد رقابتي جدي شده كه در اين خصوص كميته اي براي گفتگو و وحدت و برنامه اي مشخص براي ائتلاف ها تشكيل داده است.

الدسوقي خاطرنشان كرد: جريان ناصري راهكارها و اصولي را در اختيار دارد كه ازطريق آن مي تواند در مسيري حركت كند كه در معادلات سياسي در ميان مردم جايگاه خوبي به دست آورد.

وي گفت: مردم خواهان عدالت و مسوولاني هستند كه حامي اقشار فقير و زحمتكش باشند تا موجب پيشرفت كشور و رسيدن مصر به جايگاه مستقل و قابل قبول در جهان عربي و اسلامي شود.

الدسوقي با اشاره به ادغام حزب ناصري با ديگر احزاب افزود: ادغام تشكل ها موجب مي شود كه احزاب و جريان ها عملكرد بهتري داشته باشند و مردم هم قادر خواهند بود كه افرادي كارآمدتر را نسبت به انتخابات گذشته برگزينند زيرا درانتخابات گذشته احزاب بي سروسامان و از هم پاشيده بودند.

وي اظهار داشت: اين تشكل ها نقش مهم تري درهماهنگي ميان گروه هاي ملي وجريان سياسي مدني در عرصه رقابت انتخابات آينده خواهند داشت و اين امر مي تواند كاستي نداشتن امكانات را براي اين جريان در مقايسه با جريان اسلامي سياسي جبران كند.

الدسوقي مي گويد: ادغام تشكل ها اين امكان را فراهم خواهد كرد كه شمار كرسي هاي جريان اسلامي از 70 كرسي به 40 كرسي كاهش يابد.

وي گفت: قانون اساسي جديد مصر به آساني تصويب نخواهد شد به اين علت كه دشوار است يك گروه سياسي مشخصي بتواند با در دست گرفتن اكثريت مجلس، قانون اساسي را تدوين و سپس آن را تصويب كند.

الدسوقي همچنين افزود: تدوين قانون اساسي مورد توافق همه اقشار جامعه مصر، كار آساني نخواهد بود.

مسئول حزب كنگره مردمي ناصري پيش بيني كرد كه برخي مشكلات در تشكيل هيات موسسان تدوين قانون اساسي، به وجود بيايد زيرا هيات موسسان همه اقشار جامعه را شامل نمي شود و برخي طرف ها در آن مشاركت ندارند.

وي پيشرفت جريان اسلامي در مصر را يك واقعيت دانست و گفت: به دليل حضور گسترده اين جريان در هيات موسسان، تدوين قانون اساسي به شكلي كه به مشاركت همه گروه هاي جامعه مصر منجر شود، ميسر نخواهد شد.

الدسوقي تاكيد كرد: قانون اساسي جديد مصر بر انتخابات تاثير زيادي خواهد داشت و در مرحله بعد ، شاهد هوشياري بالاي راي دهندگان مصري هستيم كه تجربه يك سال و نيم گذشته را پشت سر گذاشته اند و درنتيجه قادرند كه نمايندگان كارآمدتر را انتخاب كنند.

30-20:21

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها