سرخوردگي گروههاي مسلح درسويه

سرخوردگي گروههاي مسلح درسويه
يکشنبه 9 مهر 1391 - 15:24

دمشق (العالم)- يكي از پژوهشگران سياسي سوري گفت: گروه هاي مسلح پس از ناكامي در عملياتهاي خود دچار جنون و آشفتگي آشكاري شده و با مقاومت ارتش عربي سوريه كه در صدد بسط تسلط خود بربيشتر مناطق حلب است، دست به خودكشي گروهي مي زنند.

"عبدالله المنيني" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گزارش رسانه ها و مطبوعات و حتي مسائل پشت پرده نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل بيانگر اين است كه همه تلاش مي كنند هرچه سريعتر خود را از دست باندهاي مسلح رها كنند و كشورهاي حامي آنها نيز سعي مي كنند خود را از كشتار مردم بي گناه تبرئه كنند اما غافل از اين كه دستان آنها درخون ملت سوريه فرو رفته است.

وي افزود: گروه هاي مسلح پس از عملي نشدن وعده هايي مبني بر نزديك بودن زمان مداخله خارجي يا ايجاد مناطق حائل در سوريه، نااميد شده اند وهم اكنون نيز درصددند وانمود كنند كه هنوز وجود دارند و درحال مبارزه هستند اما در حقيقت در حال ويران كردن وطن هستند.

پژوهشگر سياسي سوري اظهار داشت: رژيم صهيونيستي توانست تركيه را وارد درگيري در سوريه كند و آنكارا با پذيرش مبارزان ، ارسال سلاح و آموزش آنها در خاك تركيه و گسيل آنها به سوريه به اين امر مبادرت مي كند.

وي گفت: تركيه همه كشورهاي دوست خود را از دست داده و رژيم صهيونيستي تنها دوستي است كه مي خواهد خود را به حزب عدالت به رهبري رجب طيب اردوغان نزديك كند.

المنيني تاكيد كرد: دولت تركيه از نظر سياسي و نظامي سردرگم و آشفته شده است به طوري كه اعتراض نظاميان در اين كشور آغاز شده است و معتقدند دولت اردوغان بدون اين كه اعلام كند تركيه را به جنگ با بسياري از كشورها سوق داده است.

وي گفت: خودداري نوري مالكي نخست وزير عراق از سفر به تركيه بيانگر اين است كه روابط تركيه فقط با سوريه بحراني نيست بلكه روابط ديگر كشورهاي همسايه نيز بحراني شده و تركيه هم اكنون كانون بحران ، تروريسم و خشونت شده است.

المنيني خاطرنشان كرد: مردم سوريه از مخالفت مردم تركيه با اقدامات دولت خود به خوبي آگاه هستند و مي توانند پاسخ ظالمان و متجاوزان را بدهند و تاريخ نيز ثابت خواهد كرد كه دولت اردوغان به مردم تركيه بيش ازمردم هر كشوري آسيب زده است.

A.D-30-22:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها