اسامه حمدان: جنبش حماس اجازه نمی دهد غزه از بین برود

اسامه حمدان: جنبش حماس اجازه نمی دهد غزه از بین برود
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 08:36

مسئول روابط بین الملل جنبش حماس با اشاره به اوضاع انسانی منطقه نوار غزه تاکید کرد که این جنبش اجازه نمی دهد که غزه از بین برود.

العالم- فلسطین اشغالی 

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان مسئول روابط  بین الملل جنبش حماس تصریح کرد که این جنبش توجه ویژه ای به اوضاع غزه دارد و اجازه نمی دهد که غزه از بین برود.

حمدان درباره اوضاع انسانی غزه اظهار داشت که حماس اهتمام ویژه ای به پایان بخشیدن به محاصره و آرام سازی اوضاع در غزه دارد و دیگر گروه های فلسطینی به جز جنبش فتح نیز سعی در حرکت در همین مسیر را دارند و این تلاش های ملی بدین معناست که هیچ طرفی نمی تواند با این روند مخالفت و مقابله کند و اگر کسی بخواهد در این مسیر مانع تراشی کند، دیر یا زود کنار زده خواهد شد.

وی افزود: حماس اجازه نمی دهد که غزه بمیرد و به تلاش های خود با همکاری طرف مصری برای پایان دادن به این درد و رنج ادامه خواهد داد.

حمدان در خصوص مذاکرات قاهره تاکید کرد: مصر از هیأت حماس برای سفر به قاهره و دیدار با مسئولان این کشور دعوت کرده است، ولی خبری از مذاکرات جدید درباره آشتی ملی و آرامش اوضاع نوار غزه نیست. مذاکرات آرام سازی اوضاع در نوار غزه زیر نظر مصر و نیکلای ملادینوف فرستاده صلح سازمان ملل متحد در منطقه خاورمیانه، به خاطر مانع تراشی های تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس رئیس آن کندتر از آنچه انتظار می رفت، پیش می رود.

وی با اشاره به تلاش ها برای رفع این موانع، تصریح کرد که هیچ کس نمی تواند هم با رژیم صهیونیستی در محاصره غزه همدستی کند و سپس مدعی ملی گرایی شود.

گفتنی است که قاهره از هفته ها قبل سعی در تحقق توافقی در راستای آرام سازی اوضاع میان گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی دارد که منجر به لغو محاصره بیش از ۱۲ ساله غزه شود؛ چرا که این محاصره منجر به وخامت شدید اوضاع اقتصادی و انسانی این منطقه شده است اما این تلاش های مصر با کارشکنی و مخالفت کامل محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و جنبش فتح مواجه شده است.

مهر 

پربیننده ترین خبرها