وزیر دفاع آلمان: اکنون زمان ثبات و بازسازی عراق است

وزیر دفاع آلمان: اکنون زمان ثبات و بازسازی عراق است
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 11:14

وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به عراق از تمایل کشورش به ادامه همکاری با عراق به ویژه در روند بازسازی این کشور خبر داد.

العالم- اروپا 

«اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان روز شنبه وارد عراق شد تا درباره بازسازی این کشور و نیز آینده همکاری‌های نظامی آلمان با طرف عراقی رایزنی کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، فون‌در لین در پی سقوط گروه تروریستی داعش گفت که اکنون زمان آن فرا رسیده است که به دیگر مسایل از جمله ثبات و بازسازی عراق پرداخته شود.

وزیر دفاع آلمان گفت: «اکنون مهم است که روند بازسازی کشور و حمایت از عراق تحت ماموریت جدیدی ادامه یابد. آلمان آمادگی دارد تا به عراق کمک کند تا روی پای خود بایستد و من به همین دلیل  به این کشور آمده‌ام.»

فون‌در‌لین فوریه گذشته گفته بود که  نقش ارتش آلمان در عراق باید متناسب با نیاز  عراق باشد. «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق هم گفته بود که از کشورش از همکاری آلمان در قالب‌های دیگر مانند حمایت‌های آموزشی و لجستیکی حمایت می‌کند.

از سال ۲۰۱۴ ، آلمان بیش از یک میلیارد یورو (۱.۱۶ میلیارد دلار) در بخش توسعه و انسانی به عراق اختصاص داد و به این ترتیب عراق به بزرگترین دریافت‌کننده کمک خارجی تبدیل شده است.

برلین علاوه بر این موارد حدود ۱۵۰ نظامی هم در شمال عراق برای آموزش نیروهای کرد پیشمرگه مستقر کرده و برنامه آموزش خلبانان را در شمال بغداد اجرایی کرده است.

وزیر دفاع آلمان  همچنین  در جریان بازدید از نیروهای نظامی کشورش در اردن، از احتمال ماندگار شدن نیروهای ارتش آلمان در غرب آسیا خبر داد. وزیر دفاع آلمان در این خصوص گفته: «داعش شکست خورد اما ایدئولوژی آنها هنوز شکست نخورده است؛ اگر مقامات منطقه از ما بخواهند، احتمال استقرار دائمی نیروهای خود در منطقه را رد نمی‌کنیم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها