عراقی ها آدمک ترامپ را در برابر کنسولگری ایران در بصره به آتش کشیدند

عراقی ها آدمک ترامپ را در برابر کنسولگری ایران در بصره به آتش کشیدند
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 14:59

شهر بصره واقع در جنوب عراق شاهد تظاهرات گسترده ای در اعتراض به حمله به کنسولگری ایران و مقرهای الحشد الشعبی بود.

العالمعراق

اهالی بصره هم چنین خواهان بهبود وضعیت اقتصادی این استان شدند.

هزاران نفر از مردم بصره از جمله داوطلبان الحشد الشعبی با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمله به مقرهای الحشد الشعبی و کنسولگری ایران توسط  افراد ناشناس را محکوم کردند.

"هاشم الحیدری " معاون فرهنگی هیئت الحشد الشعبی گفت: به آمریکا می گوئیم که نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند زیرا مردم بصره ، زن و مرد و شیوخ عشائر هوشیار و آگاه هستند و توطئه؛ بدون شک ادامه دارد زیرا جنگ میان جبهه حق و باطل است .

"محمد الدنبوس "رئیس تجمع عشائر جنوب نیز گفت : هم اکنون زمان آن رسیده که پاسخ زحمات الحشد را بدهیم و با همه توان در برابر افرادی که در صددد ضربه زدن به مقرهای الحشد یا این هیات هستند ،بایستیم. 

تظاهرکنندگان، برای بیان مخالفت خود با طرح واشنگتن مبنی بر تضعیف روابط تاریخی عراق و ایران، آدمک دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را در برابر ساختمان جدید کنسولگری ایران به آتش کشیدند.

"عمار فارس " رئیس هیئت الحشد الشعبی در بصره نیز گفت: " تظاهرات امروز بصره و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران ؛ دلیل روشن و واضحی به کنسولگری امریکاست و به آنان می گوید: از اقدامات خود دست بردارید ما با مردم ایران یک ملت هستیم .

شرکت کنندگان در این تظاهرات  از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش حمایت و بر عمق روابط دو جانبه میان دو ملت تاکید کردند.

 

پربیننده ترین خبرها