یک خبر چند خط تحلیل؛

بنزین در صنعا نایاب شد

بنزین در صنعا نایاب شد
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 14:21

العالم _ یمن

خبر:
 

  • امروز و همزمان با بازگشایی مدارس در یمن خبرها از صنعا حکایت از کمیاب شدن و حتی نایاب شدن بنزین و گازوئیل در پمپ های بنزین دارد.


تحلیل:

  • کمبود بنزین و گازوئیل و حتی نایاب شدن آن اگر چه از امروز به شکلی جدی خود را نشان داده است اما این مساله منحصر به صنعا پایتخت یمن نیست بلکه در کلیه استان های تحت حاکمیت انصارالله خودنمایی می کند.  این درحالی است که حوالی سه ماه پیش در سایه فشارهای سعودی اماراتی، گازمصرفی مردم هم اینچنین وضعیتی پیدا کرده بود بر این اساس دامن زدن به بحران سوخت در یمن و البته مناطق تحت حاکمیت انصارالله بخشی از یک جنگ روانی هدفمند علیه مردم یمن برای اعلام عدم حمایت از انصارالله است.
     
  • در حالی که رسانه های ائتلاف می کوشند تا نایاب شدن سوخت را در یمن متوجه انصارالله کنند و دلیل آن را در قالب نقشه دولت یمن برای ایجاد بحرانی ساختگی به منظور افزایش درآمد و در نتیجه تامین نیازهای جنگ معرفی کنند، واقعیت آن است که این مساله بیش از هر چیز متوجه سعودی و امارات است که به منظور به زانو درآوردن دولت یمن و انصارالله برای هرکشتی نفت کش به مقصد یمن 50 هزار دلار مالیات وضع کرده اند. بدیهی است وضع مالیاتی این چنین سنگین مانع از حضور نفت کش ها شده و در نتیجه بحران امروز را پدید آورده است خبرها از صنعا و دیگر مناطق یمنی حاکی از آن است که اتومبیل ها در خیابان ها متوقف شده و بازار سیاه سوخت در یمن بسیار پر حرارت شده است.

پربیننده ترین خبرها