آیا بیست و هفتم ماه جاری، پایان کار تشکیلات خودگردان خواهد بود؟

آیا بیست و هفتم ماه جاری، پایان کار تشکیلات خودگردان خواهد بود؟
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 16:10

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در مصاحبه‌ای از احتمال انحلال تشکیلات خودگردان در ماه جاری میلادی خبر داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«بن کاسبیت» روزنامه‌نگار معروف اسرائیلی گفت‌وگویی با «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» انجام داده؛ بخش‌هایی از این مصاحبه در وبگاه «المانیتور» با عنوان «آیا ابومازن (محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان) در 27 سپتامبر کلید تشکیلات خودگردان را به اسرائیل بازمی‌گرداند» منتشر شده است.

بنا به گفته بن‌کاسبیت، عریقات در این مصاحبه اعلام کرد: ابومازن فقط دو راه دارد یا مبارزه در راه دفاع از شرف و میراث یا اخراج از دفترش توسط ملت فلسطین.

بر اساس این گزارش، عریقات در طول گفت‌وگوی مذکور بیش از یک بار اشاره کرده که عباس ممکن است در 27 ماه جاری (سپتامبر) تشکیلات خودگردان را منحل کند یا کلیدهای آن را به رژیم «اسرائیل» بسپارد.

وی در تاریخ مذکور قصد سخنرانی در برابر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» را دارد و احتمالا موضوعات بسیار مهمی را ارائه خواهد کرد.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین همچنین اعلام کرد بیش از 35 بار با تیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نشست داشته و از همان لحظات اول از «جرد کوشنر و جیسون گرینبلت» فرستاده‌های ترامپ خواسته ترتیب دیدار وی (عریقات) با اسرائیلی ها را بدهند اما آنها -اسرائیلی‌ها- پاسخ مثبت ندادند.

عریقات گفته در سوم می 2017 شخصا از دونالد ترامپ شنیده که وی فقط یک سال را برای روند صلح (فلسطینی-اسرائیلی) اختصاص می‌دهد و پس از آن طرفی که این روند را رد کند، متضرر میدان خواهد بود.

تشکیلات خودگردان برآیند توافق اسلو در سال 1993 است، در ابتدا قرار بود دولتی موقت برای پنج سال باشد تا دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در این مدت فرصت کافی برای مذاکره داشته باشند اما رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از مفاد توافق اسلو عمل نکرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها