وزیر ارتباطات مطرح کرد:

ضرورت تسریع دولت در تصویب لایحه صیانت از حریم خصوصی

 ضرورت تسریع دولت در تصویب لایحه صیانت از حریم خصوصی
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 16:28

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار تسریع دولت در تصویب لایحه صیانت از حریم خصوصی در فضای مجازی شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

«محمدجواد آذری جهرمی» روز یکشنبه در دومین نشست دستیاران و نمایندگان حقوق شهروندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تلاش دولت برای تصویب این لایحه و سپس ارسال به مجلس شورای اسلامی گام مهمی در تحقق حقوق شهروندی است.
وی ادامه داد: لایحه حفاظت و صیانت از حریم خصوص نزدیک یک ماه پیش به دولت ارسال شده و ضروری است با توجه به اینکه کار مجلس شورای اسلامی در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی است، جدی تر گرفته شود تا به زمانی دیگر موکول نشود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادراک حقوق شهروندی را بسیار ضروری توصیف و خاطرنشان کرد، باید باور به رعایت حقوق شهروندی در بین مسئولان جدی گرفته شود.
آذری جهرمی گفت: استکبارجهانی اکنون پرونده های مختلفی بر علیه کشورمان باز کرده و پیگیری می کند؛ یکی از مهمترین آنها که کشورمان را هم محکوم می کند «بحث حقوق شهروندی» است.
وی تصریح کرد: «بحث حقوق شهروندی که آنها بر آن تاکید دارند تغییر سبک زندگی ما براساس خواسته آنهاست؛ اگر بنا بر این بود، ما دین اسلام را بر نمی گزیدیم؛ این فرایندی که برآن تاکید دارند خود ضد حقوق شهروندی است.»
«اینکه جهانیان با ما تعامل کنند موضوعی است اما اینکه بخواهند سبک زندگی ما را براساس خواسته های خود تغییر دهند پذیرفته نیست.»
این عضو هیات دولت ادامه داد: ادبیات دینی و همه آموزه های تاریخی ما بر رعایت حقوق شهروندی تاکید دارد؛ امروز مهمترین موضوع در تحقق رعایت حقوق شهروندی «انطباق با این پیشینه دینی و تاریخی است.»
وی خاطرنشان کرد، اکنون برای رعایت حقوق شهروندی بیش از دستورالعمل ها و الزام های قانونی نیازمند فرهنگ سازی هستیم و باید دیدها در این باره تغییر کند.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از کسانی که حقوق شهروندی را به هوای کسب منفعت مادی و شخصی پایمال می کنند، گفت: «مگر چنین چیزی پذیرفته است که برای تحقق یک منفعت، سلامت عمومی را با خطر مواجه سازیم.»
آذری جهرمی افزود: اکنون حقوق شهروندی و رعایت آن از اهم موضوع ها در همه جوامع است و باید جدی گرفته و اعتقاد به رعایت حقوق شهروندی در همه مسئولان کشور نهادینه شود تا بتوان آن را اجرایی کرد.
عضو هیات دولت گفت: اکنون حقوق مردم بر گردن مسئولان است و باید آن را ادا کنند؛ باید سازوکاری اندیشید که بتواند به احقاق حقوق مردم کمک کند.
آذری جهرمی ادامه داد: مسئولان اگر به جای پیگیری کار مردم دنبال منافع و گروه خود باشند این برمشکلات اضافه خواهد کرد.
به گفته وی، توجه به رعایت حقوق شهروندی، اعتماد عمومی به نظام را افزایش خواهد داد و برای اینکار باید تلاش و جدیت بیشتری به خرج داد.
وزیر ارتباطات افزود: باید برای رعایت حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی جلسه های کاری برگزار کرد و همواره رعایت آن را به یکدیگر تذکر داد.
وی تصریح کرد، اصل رعایت حقوق شهروندی باید در بین مسئولان نهادینه شود و برای آن باید یک کار بزرگ فرهنگی انجام داد.
عضوهیات دولت گفت: دولت دوازدهم با هدف رفع تبعیض در دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات، تلاش های زیادی انجام داد به گونه ای که 33 میلیون مشترک پهن باند را به 67 میلیون مشترک رساند.
به گزارش ایرنا، آذری جهرمی افزود: اکنون همه شهرهای کشور تحت پوشش نسل های سه و چهار تلفن همراه است و تلاش می شود این موضوع در روستاها نیز سریعتر عملیاتی شود.
وی به اجرای دولت الکترونیک اشاره کرد و آن را راهکار مناسبی در تامین حقوق شهروندی شهروندان دانست.
دومین نشست دستیاران و نمایندگان حقوق شهروندی دستگاه های اجرایی امروز با حضورشهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها