کارشناس سوری: امنیت به حلب باز می‌گردد

کارشناس سوری: امنیت به حلب باز می‌گردد
دوشنبه 10 مهر 1391 - 06:22

دمشق (العالم) پژوهشگر سوري با اشاره به احتمال شكست مأموريت "اخضر ابراهيمي" فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه تأكيد كرد كه ارتش در روزهاي آينده كنترل شهر حلب را در اختيار خواهد گرفت.

"سليمان سليمان" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: گروههاي مسلح از درگيري هاي گسترده اي در دمشق، بانياس، جسر الشغور و حلب كه آن را "جنگ اصلي" ناميده اند سخن مي گويند؛ آنها همه نيرو و تسليحاتشان را در اين جنگ به كار گرفته اند و حامیان تروریست ها و افراطیون با پرداخت پول، آنها را از طريق مرزهاي تركيه به اين شهر كشانده اند.

وي افزود: امروزه همه طرف ها به دلايل مختلفي بر شهر حلب تمركز كرده اند كه از جمله آنها نزديكي اين شهر به مرزهاي تركيه و سهولت قاچاق سلاح، اموال و افراد مسلح به اين شهر است؛ اما ارتش با تاكتيكهای نظامي، كنترل حلب را در اختيار گرفته است.

سلیمان خاطرنشان کرد: ارتش سوريه اکنون كنترل 80 درصد حلب را در اختيار دارد و طي سه روز آينده حلب به عنوان منطقه امن اعلام خواهد شد.

سليمان درباره جنایات تروريست ها گفت: آنها از همان ابتدا مرتكب كشتارهاي متعددي شدند و ما اعلام كرديم كه اين گروهها طرح توطئه آميزي را در دست دارند. همه ما حوادث ساختمان ستاد مشترك ارتش را مشاهده كرديم؛ اين حمله در نتيجه ورشكستگي سياسي آنهاست.

سلیمان ادامه داد: جنگي كه در حال حاضر در سوريه در جريان است، كاملا نيابتي است و طرف هاي خاصي جنگي جهاني را عليه سوريه مديريت مي كنند و برخي كشورها از جمله عربستان و قطر با هدف راضي نگه داشتن امريكا اقدام به برافروختن آتش اين جنگ كرده اند.

اين پژوهشگر استراتژيك سوري درباره مأموريت اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه گفت: همه ما مي دانيم كه كوفي عنان و گروه قبل از وي در حل بحران سوريه شكست خوردند؛ بنابراین در صورتي كه اخضر ابراهيمي در پي دستيابي به امنيت و صلح در سوريه است، بايد از ورود سلاح و افراد مسلح به سوريه جلوگيري كند.

وي افزود: عوامل ناآرامي سوريه یعنی قطر، تركيه و عربستان و همچنين كشورهاي همسايه مانند اردن و شمال لبنان باید کنترل شوند.

Fz-30-22:39



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها