عباس: رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی تلاش می کند

عباس: رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی تلاش می کند
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 18:28

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان تلاش می کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

عباس روز یکشنبه در ابتدای جلسه کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در دفترش در رام الله گفت: این احتمال وجود دارد اسرائیل مجوز برپایی آیین های مذهبی یهودی در مسجدالاقصی را همانند مسلمانان صادر کند. این یعنی اینکه آنها تلاش می کنند تجربه مسجد ابراهیمی را در مورد مسجدالاقصی نیز تکرار کنند.

عباس اضافه کرد که تشکیلات خودگردان در حال رایزنی با مسئولین اردنی است تا برای مراجعه به دادگاه بین المللی و دیوان عدالت بین المللی (لاهه) موضع واحدی داشته باشیم.

رژیم صهیونیستی که از سال 1967 میلادی شهر قدس را اشغال کرده، به یهودیان اجازه می دهد در مسجد الاقصی حضور یابند اما آنها اجازه ندارند در این مسجد مناسک مذهبی یهودی برگزار کنند.

با این وجود شهرک نشینان صهیونیست و تندرو روزانه با حمایت و همراهی نظامیان این رژیم از باب (المغاربه) وارد مسجدالاقصی می شوند و در اقدامی تحریک آمیز به گشت زنی در صحن های آن یا برپایی آیین های یهودی می پردازند.

این اقدامات در واقع برای از بین بردن هویت اسلامی و مسیحی بیت المقدس و جایگزین کردن آن با نمادهای صهیونیسم، صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها