ابرتوفان "منگهوت" 96 هزار مسافر هنگ کنگی را سرگردان کرد/ 900 پرواز تا کنون لغو شده است

ابرتوفان
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 18:45

وزش ابر توفان "منگهوت" در شهر بندری هنگ کنگ در جنوب چین، باعث لغو صدها پرواز و همچنین سرگردانی حدود 96 هزار مسافر شده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش روز یکشنبه تلویزیون هنگ کنگ، ترابری هوایی این منطقه به طور کامل به دلیل وزش توفان مختل شده و بیش از 900 پرواز نیز تا کنون لغو شده و شماری نیز با تاخیر انجام شده است.
همزمان وزش توفان و بارش سنگین باران در منطقه ماکائو در جنوب چین و در مجاورت هنگ کنگ نیز باعث سیل گرفتگی بسیاری از خیابان ها و معابر شده و زندگی هزاران نفر را در این منطقه مختل کرده و 20 هزار واحد مسکونی را در خاموشی فروبرده است.
از یک هفته پیش تا کنون، سازمان هواشناسی هنگ کنگ به صورت مستمر نسبت به خسارات و خطرات ناشی از این توفان سهمگین هشدار صادر کرده و به مردم آماده باش کامل داده است، این توفان، جان بیش از 29 نفر را در فیلیپین گرفته است.
با لغو پروازها، تصاویر تلویزیونی از هنگ کنگ دهها هزار نفر را نشان می دهد که در فرودگاه این منطقه سرگردان هستند همزمان دهها نفر بر اثر این توفان زخمی شده اند و امدادگران در حال کمک رسانی به آنها و انتقال مصدومان به بیمارستان ها هستند.
به غیر از هنگ کنگ و ماکائو، توفان سهمگین بخش های جنوبی و شرقی چین را نیز در هم کوبیده و باعث شده است تا دهها پرواز در کنار صدها قطار مسافربری نیز متوقف شوند.
همزمان گزارش های تلویزیونی نشان می دهد که ماهیگیران، قایق ها را در اسکله ها بسته اند و به مردم گفته شده است تا حد امکان از خانه هایشان خارج نشوند.
در استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین تقریبا کسب و کار تعطیل شده است کارخانه ها، شرکت ها و ادارات پست نیز ارایه خدمات را متوقف کرده اند و بیش از 100 پرواز لغو شده است.
از شهر 'جوهای' در جنوب چین هم خبر می رسد هیچ خودرویی در خیابان ها مشاهده نمی شود فقط تعداد کمی از شهروندان در جاده ها دیده می شوند و همه جا به حال تعطیل درامده است.
به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون هنگ کنگ، در استان جنوبی 'گوانگ دونگ' چین هم بیش از یک هزار و 500 پناهگاه موقتی برای اسکان توفان زدگان تدارک دیده شده است و امداد رسان ها، هزاران نفر را به آنها منتقل کرده اند.
توفان منطقه دلتای رود مروارید در چین را هم به تعطیلی کامل کشانده است وزش باد سهمگین 200 کیلومتر در ساعت، شدیدترین توفانی است که در سال جاری میلادی چین را در هم می کوبد.

پربیننده ترین خبرها