یک خبر چند خط تحلیل؛

چرا حملات اسرائیل به سوریه بی پاسخ می ماند؟

چرا حملات اسرائیل به سوریه بی پاسخ می ماند؟
يکشنبه 25 شهريور 1397 - 20:20

العالمسوریه

خبر:

  • فرودگاه دمشق در حالی دیشب از سوی اسرائیل موشک باران شد که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام می کنند طی 18ماه گذشته 200 بار سوریه را هدف حمله هوایی و موشکی قرار داده اند.


تحلیل:

  • اعتراف رسمی اسرائیل به حمله به سوریه در حالی صورت می پذیرد که پیش از این و در مواردی متعدد این رژیم پس از انجام حمله به سوریه از به عهده گرفتن آن طفره می رفت و اغلب سکوت اختیار می کرد. بر این اساس مبادرت به اعلام رسمی در این خصوص و در شرایط کنونی به نظر با هدف روحیه دادن به آخرین بازماندگان تروریسم در ادلب برای مقاومت در برابر ارتش سوریه صورت می پذیرد.

 

  • واقعیت آن است که پذیرش این واقعیت برای اسرائیل بسیار سخت است که ارتش سوریه را بر خلاف میل و پس از هفت سال جنگ به منظور سرنگون ساختن دولت سوریه مجددا هم مرز خود ببیند و شب و روز با کابوس عدم امنیت از ناحیه محور مقاومت دست و پنجه نرم کند.

 

  • حقیقت آن است که اینک دولت و ارتش سوریه دقیقا در کنار مرزهای اسرائیل سنگر گرفته اند و به راحتی می توانند به تعرضات رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع دهند اما فعلا اولویت خود را آزاد سازی ادلب قرار داده اند و مبتنی بر منطق خاص جنگ، اصراری بر گشودن جبهه هایی جدید و همزمان برای مبارزه ندارند. بی شک مبتنی بر این نگاه زمانه پاسخگویی به تجاوزهای اسرائیل زیاد دور نخواهد بود.

 

  • بلاخره آخرین نکته آنکه در حالی که آمریکا، برخی کشورهای غربی و تعداد معدودی کشور عربی متحجر منطقه به صراحت بر خروج ایران از سوریه تاکید می کنند رژیم صهیونیستی در عمل و در قالب حمله به سوریه می کوشد تا پیام های این گروه و البته خودش را صریح تر اعلام کند. اینکه جماعت مذکور در این رویا پردازی چقدر موفق شوند را آینده با روایتی منفی روشن خواهد کرد.


 

پربیننده ترین خبرها