فعال عربستانی اعتصاب غذا کرد

فعال عربستانی اعتصاب غذا کرد
دوشنبه 10 مهر 1391 - 07:25

فعال حقوقي عربستاني، در اعتراض به بازداشت شدن به صورت نامحدود و بدون محاكمه، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمرو رافعي" وكيل "عيسي آل مرزوق النخيفي"  فعال حقوقي عربستاني گفت: عيسي از شهروندان منطقه جازان در جنوب عربستان است كه از دو هفته پيش تاكنون بازداشت شده است.

رافعی افزود: عیسی خواستار برگزاري تظاهرات براي مطالبه حقوق خانواده هاي مقيم در مرزهاي جنوبي عربستان و خانواده زندانيان سياسي و اعتقادي در سراسر كشور شده بود.

رافعي خاطرنشان کرد: مقامات سعودی در حكم بازداشت النخيفي وي را به اقدام عليه امنيت ملي، از طريق انتشار فراخوانی در اينترنت با هدف برگزاري تجمع اعتراضي عليه دولت متهم كرده اند.

رافعی تأکید کرد: مقامات سعودی با آزادي النخيفي تا زمان بررسي پرونده اش مخالفت كرده اند؛ از سوي ديگر هنوز درباره تعيين زمان برگزاري اولين جلسه دادگاه وي هيچ گونه تصميمي اتخاذ نشده است.

النخيفي این فراخوان را براي حمايت از خانواده هاي عربستاني مطرح کرده بود كه در اثناي جنگ عربستان با فعالان حوثي در يمن، در اواخر سال 2009، از مناطق مرزي كوچانده و از بازگشت آنها به مناطقشان جلوگيري شد.

به گفته منابع عربستانی، روستاييان مذكور كه هنگام حمله نيروهاي سعودی به حوثي ها از مناطق مرزي كوچانده شده بودند، در ماه سپتامبر گذشته، با برگزاري تجمع اعتراض آميز؛ خواستار بازگشت به محل سکونت قبلی و يا دريافت غرامت شده بودند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها