توهم ترکیه برای رهبری امت اسلامی

توهم ترکیه برای رهبری امت اسلامی
دوشنبه 10 مهر 1391 - 07:47

نخست وزير ترکيه مدعي شد، حزب حاکم در اين کشور اکنون به الگويي براي ديگران در کشورهاي اسلامي تبديل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رجب طیب اردوغان" در مراسم حزب "عدالت و توسعه" مدعی شد این حزب اکنون به الگویی تبدیل شده که دیگران در کشورهای اسلامی از آن تبعیت می کنند.

اردوغان گفت: ما خودمان را "دمکراتهای محافظه کار" می نامیم .. ما در تغییرات بر حقوق اساسی و آزادی ها متمرکز هستیم؛ "این موضع از مرزهای کشور ما فراتر رفته، و به الگویی برای همه کشورهای اسلامی تبدیل شده است".

به گفته خبرنگاران حاضر در این جلسه، اردوغان که هنگام سخنرانی کت خود را در آورده بود 2 ساعت و نیم سخنرانی کرد؛ و حتی آماده بود تمام روز را سخنرانی کند.

"خالد مشعل" رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس نیز در این نشست خطاب به اردوغان گفت وی "اکنون فقط رهبر ترکیه نیست، بلکه یکی از رهبران جهان اسلام نیز می باشد".

"محمد مرسی" رئیس جمهور مصر نیز در این نشست با ادعای اینکه کشورهای انقلابی عربی برای مرحله پس از انقلاب نیازمند حمایت ترکیه هستند؛ خاطرنشان کرد: از اهداف مشترک ما ایستادگی در برابر ظلم و تبعیض و همه اقدامات سلطه جویانه علیه مردم یا حکومتها است؛ هدف آزادی مردم، دولتها، ملتها و کشورها است؛ تا همگان در سایه استقلال کامل، و همکاری، بدون خصومت زندگی کنند.

اردوغان در این نشست حزبی، از کشورهای روسیه، چین و ایران خواست از حمایت نظام سوریه دست بردارند.

"مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق، و "طارق الهاشمی" معاون فراری رئیس جمهوری عراق که در این کشور به اعدام محکوم شده، در این نشست حاضر بودند.

اردوغان هنگام قرائت اسامی میهمانان خارجی، "طارق الهاشمی" را با عنوان رسمی "معاون رئیس جمهوری عراق" خطاب قرار داد.

با وجود صدور حکم بازداشت بین المللی از سوی اینترپل برای طارق الهاشمی و همچنین صدور حکم اعدام برای وی در عراق به دلیل دست داشتن در اقدامات متعدد تروریستی، دولت ترکیه همچنان با دفاع از وی، از تحویل طارق الهاشمی به عدالت امتناع می کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها