نتانیاهو در سازمان ملل شکست خورد

نتانیاهو در سازمان ملل شکست خورد
دوشنبه 10 مهر 1391 - 10:26

روزنامه فرامنطقه اي "القدس العربي" در سرمقاله امروز خود، تأکيد کرد، تلاشهاي نخست وزير رژيم اشغالگر براي تحريک افکار در مجمع عمومي سازمان ملل متحد عليه ايران، به نتيجه اي نرسيد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بخشی از سرمقاله القدس العربی آمده است: "بنیامین نتانیاهو" با وجود استفاده از همه توانایی خود در سخنوری و همچنین ابزاری مانند نقشه و تابلو جهت توضیح "راه رسیدن ایران به بمب"، نتوانست در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد توجه ها را از "احمدی نژاد" منحرف کند.

القدس العربی افزود: نتانیاهو سخنرانی توانمند است که سیاستمداران و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به پای او نمی رسند، ولی موضوعی که وی مطرح کرده و از آن دفاع می کند از هر نظر شکست خورده است؛ بی تفاوتی هیأت‌های شرکت کننده در این نشست، این شکست را تأیید می کند.

در ادامه این سرمقاله آمده است، اکثر حاضران در نشست مجمع عمومی می دانند که نتانیاهو در تغییر واقعیت ها، جعل تاریخ و مواضع، فرد چیره دستی است؛ به همین دلیل تلاش او برای تحریک دنیا در خصوص ایران هسته‌ای به نتیجه نرسید.

القدس العربی خاطرنشان کرد: نتانیاهو شاید بتواند کنگره آمریکا را فریب دهد، و اعضای آن را مجبور کند که هنگام سخنرانیش ده‌ها بار بأیستند و برایش دست بزنند؛ چرا که اکثر آنها از سوی لابی یهودی حمایت می شوند .. ولی در محافل بین المللی، همانطور که در سازمان ملل دیدیم، وضعیت کاملا متفاوت است.

القدس العربی تأکید کرد: باید اعتراف کرد که نتانیاهو به خوبی از برگه ایران هسته ای طی سالهای گذشته استفاده کرده، و توانسته افکار عمومی را از مسأله فلسطین، شهرک سازی های گسترده و از بین بردن مسأله این کشور و یهودی سازی قدس منحرف کند.



پربیننده ترین خبرها