مخالفت قبیله اردنی با اعزام سفیر به اراضی اشغالی

مخالفت قبیله اردنی با اعزام سفیر به اراضی اشغالی
دوشنبه 10 مهر 1391 - 10:48

يک ديپلمات اردني که اخيرا بعنوان سفير اين کشور در اراضي اشغالي تعيين شده، با فشارهايي دو جانبه از سوي قبيله خود و همچنين وزارت امورخارجه مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابعی در وزارت امورخارجه اردن اعلام کردند، "ولید عبیدات" که اخیرا و پس از مدتها قطع رابطه با رژیم اشغالگر بعنوان سفیر اردن در اراضی اشغالی تعیین شده، از سوی سران قبیله خود به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

"القدس العربی" به نقل از این منابع نوشت: این قبلیه از طریق رسانه ها اعلام کرده که با مسئولیت جدید ولید عبیدات مخالف است، و در صورت ادامه فعالیتش از وی تبرئه خواهد جست.

با این حال، وزارت امورخارجه اردن تأکید دارد، پذیرفتن فشارهای قبیله از سوی ولید عبیدات، به معنای دخالت بی سابقه قبایل در امور اداری و سیاسی خواهد بود؛ و این مسأله آزمونی بسیار حساس در خصوص تن دادن دولت به مطالبات قبیله ای است.

سران قبیله "العبیدات" که بزرگترین قبیله از نظر تعداد افراد و همچنین مناطق و روستاهای تحت نفوذ  در اردن به شمار می آید، پس از برگزاری یک نشست، در بیانیه ای اعلام کرده اند که کاملا با تعیین یکی از فرزندان خود بعنوان سفیر در اراضی اشغالی مخالفند؛ و در صورت پافشاری آن فرد برای ماندن در این پست، او را از قبیله بیرون می کنند.

"احمد عبیدات" نخست وزیر اسبق اردن از اعضای بارز این قبیله به شمار می آید.

در این بیانیه آمده است: هرکس که این پست را بپذیرد، و دست خود را در دستان طرفی قرار دهد که سرزمین فلسطین را غصب کرده و فرزندان این سرزمین را به قتل رسانده، آنها را آوارده کرده و مقدسات اسلامی را پایمال کرده است؛ همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و این امر توهینی بزرگ به امت و همچنین قبیله العبیدات است، و این قبیله از او برائت می جوید.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها