معاون وزیر کشور عراق: همه امکانات عراق در خدمت زائران اربعین قرار می گیرد

معاون وزیر کشور عراق: همه امکانات عراق در خدمت زائران اربعین قرار می گیرد
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 16:45

معاون وزیر کشور عراق گفت: در اربعین امسال همه امکانات دولت در خدمت زائران اربعین حسینی قرار می گیرد و معدود مشکلات سال گذشته برطرف می شود.

العالم - عراق

سپهبد 'محمد بدر' در نخستین نشست کمیته مشترک اربعین میان ایران و عراق روز دوشنبه در محل وزارت کشور عراق افزود: با تاکید حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای نظامی، همه امکانات و اجزا مختلف دولت در خدمت زائران خواهد بود. 

وی در این نشست که با مشارکت هیات ایرانی به سرپرستی سردار 'مصطفی مرادیان' وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و نیز حضور نمایندگان دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه در کشور عراق برگزار شد، گفت: ماموریت این کمیته هماهنگی امنیتی اربعین میان دو طرف با استفاده از تجربیات سال های گذشته و تقویت ابعاد روانسازی حرکت زائران از مبدا به مقصد و بالعکس و ارائه خدمات و تامین امنیت خواهد بود. 

سپهبد بدر افزود: خوشبختانه اربعین سال گذشته با همکاری دو طرف، با شرایط بسیار خوب و امنیت کامل برای بیش از 13 میلیون زائر امام حسین (ع) انجام شد. 

وی در عین حال به وجود پاره ای مشکلات در بعد روانسازی و خدمت دهی به زائران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال تلاش می کنیم بهترین خدمات، تسهیلات و امنیت به زائران ارائه شود. 

معاون وزیر کشور عراق افزود: در مرزهای هوایی، دریایی و زمینی شرایط لازم را برای روانسازی حرکت زائران و تسهیل در امور خدمات رسانی به آنان فراهم کرده ایم و بر تعداد کارکنان و متصدیان امور روادید، گذرگاه ها و گمرک افزوده ایم تا این امر به بهترین شکل انجام شود. 

معاون وزیر کشور عراق افزود: در سال گذشته مشکلاتی در بخش ترافیک و تصادفات جاده ای داشتیم که امسال تلاش می کنیم با برنامه ریزی های لازم، آن را به حداقل برسانیم. 

پربیننده ترین خبرها