در نشست مشترک در سوچی روسیه مطرح شد؛

پوتین: مسائل بسیار زیادی در روابط میان روسیه و ترکیه وجود دارد/ اردوغان: نتایج دیدار با پوتین؛ امیدی جدید برای آینده منطقه به جریان خواهد انداخت

پوتین: مسائل بسیار زیادی در روابط میان روسیه و ترکیه وجود دارد/ اردوغان: نتایج دیدار با پوتین؛ امیدی جدید برای آینده منطقه به جریان خواهد انداخت
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 17:02

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که وی و اردوغان همه مسائل مربوط به حل بحران سوریه را بررسی می کنند.

العالم - روسیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که امروز پس از دیدارش با پوتین، بیانیه ای درباره سوریه منتشر می شود که « امیدی جدید» برای منطقه به شمار می رود.

این دیدار در سوچی روسیه برگزار شد.

پوتین در دیدار با اردوغان گفت که مسائل بسیار زیادی در روابط میان روسیه و ترکیه وجود دارد و برخی مسائل پیچیده نیز وجود دارد، من بسیار از ملاقات با شما خوشحالم و این فقط به خاطر تبادل نظر درخصوص این مسائل نیست، بلکه برای بررسی راه حل ها برای مسائل حل نشده و مورد اختلاف است.

رئیس جمهوری روسیه از روابط دو جانبه میان ترکیه و روسیه تمجید کرد و گفت  روابط ما به شکل سریع و مثبت پیشرفت می کند و از جمله این پیشرفت ها در زمینه روابط تجاری و اقتصادی است که روند آن، رو به گسترش است و همچنین دو طرف در زمینه امنیتی نیز  به ویژه در منطقه و در سطح بین الملل با هم همکار ی دارند.

رئیس جمهوری ترکیه نیز بر اهمیت نشست امروز تاکید کردو گفت به نظر من، همه جهانیان و نه فقط منطقه، به نشست امروز و اظهاراتی که پس از این دیدار ایراد می شود، چشم دوخته اند که برای منطقه مایه امیدواری است.

قرار است که رئیسان جمهوری روسیه و ترکیه  پس از این نشست در جمع خبری مشترک حاضر شوند.

دو طرف در نشست امروز مسائل مربوط به سیاست و اقتصاد وانرژی و نیز روابط دوجانبه و مسائل منطقه و بین المللی مورد توجه طرفین و در صدر آن همه جنبه های بحران سوریه را بررسی می کنند.

دیدار امروز پوتین و اردوغان، دومین دیدار این دو در ماه سپتامبر به شمار می رود و در راستای تلاش های گسترده برای حل بحران سوریه صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها