رییس جمهور کره جنوبی وارد پیونگ یانگ شد

رییس جمهور کره جنوبی وارد پیونگ یانگ شد
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 06:20

"مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی به منظور سفری سه روزه و دیدار با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی، صبح امروز سه شنبه به وقت محلی وارد پیونگ یانگ شد.

العالم-آسیا

رییس جمهوری کره جنوبی در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی لحظاتی پیش در فرودگاه بین المللی 'سانان' پیونگ یانگ مورد استقبال صدها تن از شخصیت های کره شمالی از جمله 'یو جونگ' خواهر رهبر این کشور قرار گرفت.

رییس جمهور کره جنوبی امروز ابراز امیدواری کرد که غیر از بهبود روابط دو کره و پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، دیدارش از کره شمالی باعث شروع گفت و گوهای این کشور و آمریکا شود.

در آستانه دیدار 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی از کره شمالی و برگزاری دور تازه ای از ملاقات رهبران دو کشور، 'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی و 'مایک پمپئو ' همتای آمریکایی وی نیز تلفنی گفت و گو کردند.

انجام این گفت و گوی تلفنی از سوی وزیران خارجه دو کشور نشان می دهد که آنها در هر مرحله از ارتباطات شبه جزیره کره با یکدیگر هماهنگ هستند.

با این وصف رییس جمهور کره جنوبی را در این سفر شماری از رییسان شرکت های بزرگ کره ای همراهی می کنند و آمریکا ابراز نگرانی کرده است که معاملات تجاری با کره شمالی می تواند ساختار تحریم ها را در هم بشکند.

قرار بر این است که در جریان دیدار رییس جمهوری کره جنوبی از کره شمالی وی با 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور برای سه روز از 18 تا 20 سپتامبر از نزدیک گفت و گوهایی انجام دهد و محور آن نیز خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره خواهد بود.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که وزیران خارجه کره جنوبی و آمریکا در گفت و گوی تلفنی دوشنبه شب تاکید کرده اند که تلاش های آنها برای پیشبرد خلع سلاح هسته ای و تحقق این هدف مشترک خواهد بود و رایزنی ها ادامه خواهد یافت.

سفر رییس جمهوری کره جنوبی با هواپیما به فرودگاه 'سونان' کره شمالی از روز سه شنبه شروع شد و او اواخر وقت همین روز با رهبر کره شمالی دیدار می کند که سومین دیدار سران دو کشور از ماه آوریل به این طرف خواهد بود.

خانواده های جدا شده از جنگ دو کره پس از سال 1953 میلادی نیز ابراز امیدواری کرده اند که در مذاکرات سران، پیشرفت های محسوسی حاصل شود که دیدار اعضای این خانواده ها را تسریع کرده و باعث افزایش تعداد دیدارها شود.

رییس جمهوری کره جنوبی گفته است که او برای تحقق صلح دائمی در هر شرایطی عزم جزم دارد و حتی تحولات بین المللی نیز مانع تلاش ها برای رسیدن به این هدف نخواهد شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها