چرا ایران سلاح هسته ای نداشته باشد؟!

چرا ایران سلاح هسته ای نداشته باشد؟!
دوشنبه 10 مهر 1391 - 17:36

تحليلگر مشهور جهان عرب، با انتقاد شديد از نمايش سخيف نتانياهو در سازمان ملل و ترسيم "خط قرمز" براي برنامه هسته اي ايران، نوشت: چرا نبايد ايران و کشورهاي عربي سلاح هسته اي داشته باشند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه القدس العربی (چاپ لندن) در بخشی از تحلیل خود پیرامون سخنان نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: ایران تاکنون همواره تاکید کرده است که برنامه هسته ای این کشور با اهداف صلح آمیز دنبال می شود؛ اما وقتی اسرائیل سلاح هسته ای دارد، چرا نباید برنامه ایران به سمت اهداف نظامی پیش برود، آن هم در شرایطی که کشورهای دیگری همچون هند و پاکستان و روسیه و چین هم از این سلاح در اختیار دارند؟

عطوان در بخش دیگر مقالۀ خود تصریح کرد: نتانیاهو مدعی است که اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، "مسابقۀ هسته ای" در منطقه به راه می افتد. سردمداران آمریکایی نیز مثل "طوطی"، حرف های نتانیاهو را تکرار می کنند، اما چه اشکالی دارد که چنین مسابقه ای آغاز شود؟ راستی، چرا زمانی که اسرائیل به سلاح هسته ای دست یافت، یا حتی پیش از آن، این مسابقه آغاز نشد؟

آغاز مسابقۀ هسته ای در منطقه، مدت ها به تأخیر افتاده است. این مسابقه باید برای ایجاد نیروی بازدارنده ای در برابر اسرائیل، مدت ها پیش از این آغاز می شد.

وی با اشاره به بمباران اتمی شهرهای ژاپن توسط آمریکا در پایان جنگ جهانی دوم، خاطرنشان کرد: یکی از سخیف ترین ادعاها برای بازداشتن کشورهای عربی از دستیابی به سلاح  هسته ای آن است که «حکومت این کشورها دموکراتیک نیست و ممکن است این سلاح را علیه دشمنان خود به کار گیرند»... فراموش نکرده ایم که آمریکا زمانی که حکومتش "دموکراتیک" بود، هیروشیما و ناکازاکی را بمباران هسته ای کرد؛ آن هم پس از پایان جنگ جهانی و اعتراف ژاپن به شکست.

پربیننده ترین خبرها