معلم: حمایت از تروریست ها را متوقف کنید

معلم: حمایت از تروریست ها را متوقف کنید
دوشنبه 10 مهر 1391 - 19:00

وزير امور خارجه سوريه، كشورهاي غربي را به ادامه سياست هاي استعماري و دخالت در امور سوريه به بهانه ارائه كمك هاي انساني متهم كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، وليد المعلم امروز سه شنبه اول اكتبر (دهم مهر) در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: برخي از اعضاي دائم شوراي امنيت، به بهانه مبارزه با تروريسم و بدون هيچ گونه هماهنگي با جامعه بين المللي، با سوريه وارد جنگ شده اند.
وي تاكيد كرد: عجيب نيست كه شوراي امنيت سازمان ملل در محكوم كردن عمليات تروريستي  كه اخيرا" عليه سوريه رخ داد ، شكست خورده است".
وي علت اين شكست را حمايت برخي از كشورهاي عضو شوراي امنيت از اقدامات تروريستي و تشويق افراط گرايان در كشورهاي همسايه سوريه به اجراي عمليات تروريستي در خاك سوريه دانست.
معلم تصریح کرد: دولت سوريه اقدام به ارائه طرح گفتگو با مخالفان كرد، اما اين دعوت با هيچ پاسخي از سوي مخالفان مواجه نشده است.
وزير امورخارجه سوريه اظهار داشت: دمشق با هيات ناظران عرب و كوفي عنان فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه همكاري كرد، به اجراي طرح وي پايبند بود و از بيانيه ژنو استقبال كرد و نیز اخضر ابراهيمي را به عنوان جانشين عنان پذیرفت.

وی تاكيد كرد: هرگونه تلاش بين المللي براي حل و فصل بحران سوريه ، مستلزم اين است كه جامعه بين الملل، كشورهاي حامي تروريسم در سوريه و در صدر آنان تركيه، عربستان، قطر و ليبي را به متوقف كردن حمايت هاي خود از تروريست ها در سوريه ملزم كند.


پربیننده ترین خبرها