نگرانی آمریکا از تشدید خشونت ها در عربستان

نگرانی آمریکا از تشدید خشونت ها در عربستان
دوشنبه 10 مهر 1391 - 19:08

العالم، لندن - نويسنده و تحليلگر سياسي عربستاني، گفت: با شدت گرفتن خشونت ها عليه معترضان عربستاني، آمريکا نگران از دست رفتن کنترل منطقه شده است.

"حمزه الحسن" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: رژيم عربستان در برخورد با معترضان از تجربه هاي كشورهاي ديگر (كه ثابت كرده است خشونت، اوضاع را ملتهب تر مي كند)، عبرت نمی گیرد. امیر منطقه الشرقیه عربستان هم به نصیحت ها درباره توقف خشونت ها علیه معترضان توجه نمی کند و حتی اين امر را تهديدي براي خود می داند.

نويسنده و تحليلگر سياسي عربستانی، افزود: خشونت ها عليه معترضان در منطقه شرقیه عربستان حتي نگراني آمريكا و كنسولگري اش در "ظهران" را برانگيخته است و کنسول آمریکا گفته که اين سركوب ها منجر به خارج شدن منطقه از کنترل خواهد شد.

الحسن، اظهار داشت: رژيم عربستان برای ادامۀ حیات خود، راه حل هاي سياسي ندارد و به آن فكر هم نمي كند، اما بايد دير يا زود به آن بينديشد، زيرا خشونت ها ديگر بي فايده است.

وي خاطرنشان كرد كه تشييع پيكر شهداي تظاهرات روز يكشنبه، یک "همه پرسي مردمي آشكار" مبني بر مخالفت با رژيم آل سعود بوده است.

حمزه الحسن تصریح کرد: ده ها هزار نفر اعم از زن و مرد و جوان به خيابانها آمدند در حالي كه شعارهايی در سرنگوني آل سعود و تغيير رژیم سر مي دادند و اين امر نشان مي دهد که مردم ديگر از سلاح و گلوله هاي نيروهاي امنيتي ترس و هراس ندارند و دیوار ترس آنها فروریخته است.

نويسنده و تحليلگر سياسي عربستانی، اظهار داشت: این تحرکات، پيامي قاطع به رژيم است و مي تواند آغازي براي مبارزه با زورگويي و ديكتاتوري باشد.

16:51 

 



پربیننده ترین خبرها