هنیه: راهپیمایی های بازگشت تا تحقق اهداف متوقف نخواهد شد

هنیه: راهپیمایی های بازگشت تا تحقق اهداف متوقف نخواهد شد
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 17:26

' اسماعیل هنیه' رئیس جنبش مقاومت اسلامی گفت که راهپیمایی های بازگشت نه تنها طناب نجات غزه بلکه مساله فلسطین است و هرگز تا تحقق اهداف آن متوقف نخواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم ،'هنیه ' طی سخنانی در نشست علمی سی امین سالگرد تاسیس حماس افزود: راهپیمایی های بازگشت بیانگر عظمت مردم فلسطین و مقاومت اسطوره ای آن است و هرگز تا تحقق اهداف آن که مهمترین آنها پایان دادن به محاصره است متوقف نخواهد شد و ما با تحقق نیمی از اهداف هم موافق نیستیم.

هنیه با تاکید بر اینکه حماس در فلسطین دشمن ندارد و تنها دشمن آن رژیم صهیونیستی است خواستار تداوم حمایت از مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تقویت وحدت ملی فلسطینی بر اساس احترام به اصل شراکت و قراردادهای امضا شده از جمله قرارداد بیروت درباره شورای ملی جدید شد.

وی با تاکید بر تداوم مقاومت تا پایان دادن به محاصره غزه بدون سازش درباره سلاح مقاومت افزود: شروط جنبش فتح برای آشتی نمی تواند زمینه آشتی را فراهم کند و برغم شکست مساله آشتی گروه های فلسطینی ما خواستار پایان دادن به محاصره هستیم.

هنیه جنبش حماس را قلب مساله فلسطین و سپر امت در مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی دانست و گفت : مساله فلسطین فقط دارای ابعاد عربی و اسلامی نیست بلکه دارای بُعد انسانی است و همبستگی با آن لازم نشان می هد که تنها یک جنبش داخلی نیست و مردم فلسطین به فعالیت های آن مشروعیت می بخشد.

'خالد مشعل' رئیس سابق دفتر سیاسی حماس نیز گفت: اهالی غزه حق زندگی طبیعی دارند و باید محاصره از آن برداشته شود و مسئولیت حماس ارائه راه حل هایی برای مشکلات است و باید با اشغالگر تا آزادی کامل مبارزه کرد.

وی با تاکید بر وحدت ملی ، ضرورت پایان دادن به تقسیم بندی ها را خاطر نشان ساخت و خواستار مدیریت دقیق چهار مساله شامل، قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی ، بازگشت پناهجویان فلسطینی، مقابله با شهرک سازی وسرقت زمین و آزادی اسرای فلسطینی شد. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها