مخالفان دولت در انتخابات گرجستان پیروز شدند

مخالفان دولت در انتخابات گرجستان پیروز شدند
سه شنبه 11 مهر 1391 - 05:22

منابع خبري امروز صبح گزارش دادند که حزب مخالف دولت در انتخابات پارلماني گرجستان توانسته بيش از نيمي از آرا را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس اطلاعات مبتنی بر پاسخ‌های رای دهندگان هنگام خروج از حوزه‌های رای گیری، ائتلاف «رویای گرجستان» به رهبری بیدزینی ایوانیشویلی سرمایه‌دار مخالف دولت گرجستان 51 درصد آرا را به دست می آورد.

این در حالی است که بلوک حاکم جنبش ملی متحد تحت رهبری میخاییل ساآکاشویلی 41 درصد آرا را کسب خواهد کرد. رئیس جمهور غربگرای گرجستان با این شکست به احتمال زیاد، انتخابات ریاست جمهوری آینده را هم به رقبای خود واگذار خواهد کرد.

به گزارش کانال دوم روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان پس از چند ساعات نتایج اولیه انتخابات را اعلام می کند.

در همین حال خبرگزاری ریانووستی از تجمع صدها نفر از طرفداران بیدزینی ایوانیشویلی در مرکز تفلیس برای جشن گرفتن پیروزی ائتلاف رویای گرجستان خبر دادند.

در این گزارش ها خاطرنشان شده است که در جریان برخورد تجمع کنندگان مخالف دولت با نیروهای پلیس ضدشورش چند نفر از معترضان مجروح شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری روسی از جمله کانال تلویزیونی ار.ب.کا همچنین گفتند که میخاییل ساآکاشویلی رییس جمهوری گرجستان امروز به پیروزی مخالفان خود اذعان کرد و گفت که انتقال قدرت به پارلمان جدید را به عنوان ضامن اجرای قانون اساسی تضمین می کند.

انتخابات پارلمانی گرجستان از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا چند ماه بعد دوره دوم ریاست جمهوری میخاییل ساآکاشویلی به پایان می‌رسد و در این مدت اصلاحیه‌های قانون اساسی هم اجرایی می‌شود و با انتقال به حکومت پارلمانی از اختیارات ریاست جمهوری کاسته خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها