تاكيد اخوان المسلمين بر بستن تونلهاي غزه

تاكيد اخوان المسلمين بر بستن تونلهاي غزه
سه شنبه 11 مهر 1391 - 11:02

عضو ارشد اخوان المسلمين با اشاره به عدم كنترل دولت فلسطين در غزه بر تونل هاي موجود در مرز با مصر و باتوجه به سوء استفاده تروريست ها از اين مساله گفت: به همين سبب بايد به فكر بستن اين تونل ها و جايگزيني براي آن بود.

" علي عبدالفتاح " سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: آمريكايي ها و اسرائيلي ها سعي كردند از وقايع به وجود آمده سوء استفاده كرده و به وضع سياسي داخلي مصر كه هنوز به ثبات كامل نرسيده است ضربه بزنند.

وي افزود: مصر مخالف باقي ماندن مردم فلسطين در محاصره است. رژيم صهيونيستي همواره در زمينه بازگشايي مرزها مشكل تراشي مي كند تا جلوي باز ماندن گذرگاه رفح به روي فلسطيني ها را بگيرد.

عضو ارشد اخوان المسلمين مصر خاطرنشان كرد: ضرورت دارد كه فلسطيني ها و مصري ها در اين زمينه مذاكراتي را در پيش بگيرند تا راه هاي درهم شكستن محاصره غزه در عين حفاظت از امنيت مصر و جلوگيري از عمليات تروريستي در داخل مصر، بررسي شود.

عبدالفتاح مساله فلسطين به ويژه موضوع غزه را مساله اي محوري براي اخوان المسلمين و حزب آزادي و عدالت دانست.

وي اظهار داشت: مساله پايان دادن به محاصره باريكه غزه، موضوعي انساني، قانوني و حقوقي است كه همه معاهدات بين المللي و حقوق بشري آن را به رسميت مي شناسد.

عبدالفتاح گفت: بر اساس حقوق و معاهدات بين المللي هر ملت تحت اشغال براي حفظ حيات و زنده ماندن اجازه دارد مبارزه كند حتي اگر از طريق قاچاق كالا توسط تونل هاي زيرزميني باشد.

وي افزود: ايجاد تونل ها ابتدا براي رساندن مواد غذايي به مردم تحت محاصره غزه صورت گرفت، اما اندك اندك تعداد اين تونل ها افزايش يافت و برخي از اين تونل ها براي مقاصد ديگر مورد استفاده قرار گرفت و تروريست ها براي حمله به ارتش مصر از آن ها استفاده مي كردند.

عبدالفتاح سپس به حمايت مصر از مساله فلسطين پس از پيروزي انقلاب اشاره كرد و افزود: محمد مرسي رئيس جمهور مصر گفته است كه مساله فلسطين مساله اي محوري براي ملت مصر است.

وي گفت: مرسي عليرغم فشارهاي محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان و محافل بين المللي با اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين در غزه، ديدار كرد و گذرگاه رفح را نيز به محض تصدي پست رياست جمهوري گشود اما كشته شدن افسران مصري سبب شد موانعي در بازگشايي گذرگاه ايجاد شود.

عبدالفتاح تصريح كرد: مساله گذرگاه ها از طريق گفت و گو و مذاكره ميان طرف هاي فلسطيني و مصري حل و فصل خواهد شد و در هر صورت آزادي تمام سرزمين فلسطين يكي از آرمان هاي اساسي اخوان المسلمين به شمار مي رود.

1-17:40
26

پربیننده ترین خبرها