هتک حرمت مسجد الاقصی به بهانه اعیاد یهودی + فیلم

چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 14:13

دهها نفر از شهروندان فلسطینی شهر قدس در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به آنها در مسجد مبارک الاقصی زخمی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

دستکم هفت نفر از زخمی ها به علت شدت جراحت وارده به بیمارستان منتقل شدند و پنج فلسطینی دیگر نیز در صحن مسجد الاقصی بازداشت شدند.

در آستانه عید تلمودی به اصطلاح غفران، مسجد مبارک الاقصی شاهد یورش های گسترده شهرک نشینان هستند. آنها شعارهای تحریک آمیز سر می دهند و مراسم دینی نژادپرستانه ای را اجرا می کنند. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز از آنها حفاظت می کنند.

این نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی و نگهبانان و کارمندان و مدیریت حرم قدسی به شدت حمله کردند که باعث زخمی شدن دهها شهروند فلسطینی و بازداشت آنها شد.

حاتم عبدالقادر مسئول پرونده قدس در جنبش فتح در اشاره به هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها گفت: "رویدادهای کنونی در مسجد الاقصی بی سابقه است. جشن های بی سابقه ای در منطقه کاخ های اموی متصل به مسجد مبارک الاقصی انجام می گیرد. در منطقه باب الرحمه، در بوق می دمند".

یورش ها و جشن های صهیونیست ها همزمان با بستن همه خیابانها و مسیرها و  فلج کردن زندگی روزمره در شهر اشغالی قدس بویژه در اطراف مسجد الاقصی و دیوار ندبه است. صهیونیستها همچنین مراکز ایست و بازرسی در محورهای بخش های شرقی و غربی شهر قدس ایجاد کرده اند. آنها همچنین کرانه باختری را تا روز پنجشنبه منطقه بسته اعلام کرده اند.

شیخ ابراهیم زعاتره مدیر اداره اوقات فلسطینی قدس گفت: خداوند حفاظت از خانه خویش را تضمین کرده است و همچنین مدافعان فلسطینی در مسجد الاقصی از آن دفاع خواهند کرد.

هتک حرمت مسجد الاقصی و حملات شدید، بازداشت ها و ویران کردن خانه ها و آواره کردن شهروندان فلسطینی قدس و رفتارهای نژادپرستانه صهیونیست ها بیانگر وضعیت دردناکی است که شهر اشغالی از آن رنج می برد. این امر همچنین بیانگر خطرات بزرگی است که شهر قدس و مسجد الاقصی را تهدید می کند و نقشه های خطرناک علیه موجودیت فلسطینی ها در شهر قدس را برملا می کند که هر روز بر میزان آن افزوده می شود.

پربیننده ترین خبرها