تامین امنیت زائران حسینی (ع) با 30 هزار نیرو در کربلای معلی

چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 15:57

میلیون ها زائر از داخل و خارج از عراق درحال ورود به شهر مقدس کربلا برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی (ع) هستند.

العالم - عراق

سی هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت و سلامت زائران اباعبدالله الحسین (ع) بسیج شده اند و موکب ها و واحدهای استقبال از زائران برای خدمات رسانی به آنها در آمادگی به سرمی برند.

فرماندهی عملیات فرات میانه و دولت محلی در کربلای معلی با مشارکت 30 هزار نیروی امنیتی متشکل از ارتش و پلیس از اجرایی شدن طرح های امنیتی و خدمات رسانی ویژه روز دهم ماه محرم خبر داد که امنیت زائران را تامین و حرکت دسته های عزاداری را تسهیل می بخشد.

سرلشکر ستاد قیس المحمدوای فرمانده عملیات فرات میانه به شبکه العالم گفت: یگان های ما امسال بسیار زود کار خود را آغاز کردند و مسئولیتها مشخص و تقسیم یگان ها در مناطق مختلف انجام شد. عملیات بازرسی و پاکسازی مناطق را آغاز کردیم و هماهنگی گسترده ای بین نیروهای ارتش و پلیس و مرزبانی و الحشد الشعبی وجود دارد.

زائران از استانهای مختلف عراق و کشورهای عربی و اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران و لبنان و پاکستان و هند برای برگزاری این مراسم عظیم وارد شهر کربلای معلی شده اند.

یک زائر زن لبنانی گفت: من از جنوب لبنان به کربلا آمده ایم تا در گرامیداشت عاشورای حسینی (ع) شرکت کنیم و این مصیبت بزرگ را به حضرت زینب (س) تسلیت عرض کنیم. ما با وجود دشواریها آماه هستیم و می دانیم اجر و ثوابی در نزد خداوند داریم.

یک زائر ایرانی نیز گفت: با وجود همه موانع و مشکلات موفق شدیم که از ایران برای زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به اینجا بیاییم؛ بویژه در سایه وجود روایت های متعدد درخصوص ثواب گرامیداشت این حادثه عظیم و زیارت حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا.

علاوه بر خدمات رسانی مختلف نیروهای داوطلب و مواکب حسینی، تولیت های آستان مقدس حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) پرسنل خود را برای ارایه بهترین خدمات به زائران بسیج کرده اند.

کربلای معلی از نظر امنیتی و پشتیبانی در اوج آمادگی برای برگزاری مراسم دهم ماه محرم سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) است.

پربیننده ترین خبرها