مقام سابق رژیم صهیونیستی: سقوط هواپیمای روس آزادی عمل تل‌آویو را محدود می‌کند

مقام سابق رژیم صهیونیستی: سقوط هواپیمای روس آزادی عمل تل‌آویو را محدود می‌کند
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 17:06

مقام سابق رژیم صهیونیستی: سقوط هواپیمای روس آزادی عمل تل‌آویو را محدود می‌کند

العالم- فلسطین اشغالی 

«یاکوف کدمی» از مقام‌های بلندپایه سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌گوید حادثه اخیر بر فراز مدیترانه که به سقوط یک فروند هواپیمای شناسایی روس منجر شد، احتمالا آزادی عمل تل‌آویو در اقدام نظامی در سوریه را محدود می‌کند.

وی که روز سه‌شنبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «بین اسرائیل و روسیه توافقی بود مبنی بر اینکه اقدامات اسرائیل در آسمان سوریه نباید جان نیروهای روس را به خطر بیاندازد. اسرائیل این توافق را نقض کرد... آنچه پس از این رخ می‌دهد، به موضع اسرائیل بستگی دارد. محتمل‌ترین مسئله این است که اسرائیل دیگر قادر نخواهد بود آن سطح از آزادی عمل را که پیش از این حادثه در آسمان سوریه داشت، داشته باشد.»

کدمی افزود: «حمله اسرائیل به خودی خود و فارغ از تبعات آن، گامی غیرمسئولانه بود، چراکه هیچ تأسیساتی در وریه نیست که ممکن است مورد استفاده ایرانی‌ها باشد و نابودی آن [آنقدر مهم باشد که] به خطر افتادن جان نیروهای روس را توجیه کند.»

وزارت دفاع روسیه می‌گوید بامداد دیروز (سه‌شنبه) یک فروند هواپیمای «ایلوشین-۲۰» ارتش این کشور در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه تصادفا هدف پدافند قرار گرفته و ساقط شده است. تمام ۱۴ سرنشین این هواپیما در این حادثه کشته شده‌اند.

مسکو حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را «غیرمسئولانه» توصیف کرده و گفته است که تل‌آویو تنها یک دقیقه مانده به اقدام نظامی روسیه را در جریان قرار داده، به همین دلیل هواپیمای روس فرصت ترک منطقه را نداشته است. روسیه می‌گوید حق «پاسخ حساب‌شده» به این اقدام تل‌آویو را برای خود محفوظ می‌داند.

پربیننده ترین خبرها